ب‌ام‌و دکمه توقف تولید سری Z۴ و سری ۵ را در کارخانه ماگنا استیر در اتریش فشار خواهد داد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، تولید در روز دوشنبه، ۱۴ مارس ۲۰۲۲ (۲۳ اسفند) متوقف و این برنامه به مدت دو هفته اجرا خواهد شد.

کمبود قطعات، به‌ویژه سیم‌کشی که از اوکراین تامین می‌شود، دلیل اصلی توقف تولید است.

اینکه آیا تولید پس از دو هفته از سر گرفته خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست، زیرا این بستگی به این دارد که آیا مشکلات زنجیره تامین تا آن زمان برطرف شود.

سخنگوی کارخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارکنان مجبور خواهند شد از مرخصی‌های خود استفاده کنند. برخی دیگر در خانه با روزهای کاری کوتاه‌تر کار خواهند کرد.

همچنین مشخص نیست که آیا تولید تویوتا سوپرا که در این کارخانه تولید می‌شود هم تحت تأثیر این کمبود قطعات قرار گرفته است یا خیر.

وقایع اخیر اوکراین همچنان بر مشاغل مختلف از جمله صنعت خودرو تأثیر می‌گذارد. چندین خودروساز پیش‌تر لغو موقت تجارت خود را در مناطق آسیب‌دیده اعلام کرده‌اند؛ در حالی که بسیاری از آنها قبلا حمایت خود را از مأموریت‌های امدادی برای اوکراین ابراز کرده بودند.

گفته شده بود که شرکت از اعدادی که این رودستر برایش به ارمغان می‌آورد، راضی نیست. با این وضعیت، توقف تولید مطمئنا تأثیر بیشتری بر فروش Z۴ خواهد داشت؛ خودرویی که وضعیت فروش خوبی هم نداشته است. ب‌ام‌و تا پایان سال ۲۰۲۱ فقط بیش از ۲۴۰۰ دستگاه Z۴ فروخته است.