همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شاخص بورس تهران، یک روز پس از افت ۶۳۲ واحدی خود که به دنبال بازگشایی نماد کشتیرانی پیش آمده بود، سه‌شنبه ۳۰ مهرماه، روند رو به رشد را آغاز کرد.

در جریان دادوستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران، شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) با ۶۳.۲۶ واحد رشد به ۴۳ هزار و ۹۹۰ واحد رسید و شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم با ۱۴.۸ واحد افزایش روی ۱۰ هزار و ۹۳۱ واحد متوقف شد.

همچنین در معاملات امروز بورس تهران شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) ۱۶.۴ واحد افزایش یافت تا به ۹ هزار و ۳۵۲ واحد برسد اما در مقابل شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۷.۴ واحد افت کرد و در رقم ۱۳ هزار و ۱۵۰ واحد بسته شد.

در این روز کاری فعالان بازار سهام بیشترین دستور خریدها را برای سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی صادر کردند. در این روز ۴۳۳ دستور خرید برای ۳.۷ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۰.۶ میلیارد ریال صادر شد.

همچنین حجم تقاضای سهام مخابرات در معاملات امروز، پس از کشتیرانی از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر بود به طوری که ۱۴۳ دستور خرید برای ۵.۵ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۰.۱۵ میلیارد ریال صادر شد.

بانک اقتصاد نوین نیز امروز مقام سوم را کسب کرد و ۲۹۹ نفر در صف خرید ۲.۷ میلیون سهم این بانک به ارزش ۸.۲۶ میلیارد ریال ایستادند.

از سوی دیگر، در کفه عرضه، یک هزار و ۴۲۸ نفر، تعداد ۱۱ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش ۷۲.۵ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

همچنین امروز ۸.۶ میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش ۴۷.۳۵ میلیارد ریال برای فروش عرضه شد و  حجم عرضه سهام فولاد خوزستان نیز به ۶.۶ میلیون سهم به ارزش ۳۷ میلیارد ریال بالغ شد.

در مجموع معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران، ۶۳.۸ میلیون سهم به ارزش ۹۶ میلیارد ریال دادوستد شد.