قوه قضائیه با ارسال پیامکی به مردم نسبت به استفاده از مواد محترقه خطرناک در چهارشنبه سوری هشدار داد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این پیامک که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به صورت گسترده ارسال شده نوشته شده است:«هر کس با ایجاد صدای مهیب یا پرتاب ترقه یا نارنجک یا هر گونه مواد محترقه موجب تخریب اموال یا صدمات بدنی به اشخاص گردد، حسب مورد به حبس، پرداخت دیه و خسارت های وارده محکوم خواهد شد.»

اجازه نمی‌دهیم که افراد سودجو و فرصت‌طلب امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیندازند

امروز سردار حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور هم با اشاره به تمهیدات پلیس برای چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: ‌متأسفانه سنت دیرین چهارشنبه سوری چندین سال است که با سوءاستفاده برخی افراد تبدیل به یک تهدید برای خانواده‌ها و شهروندان شده است. از این رو پلیس در این ایام در آماده باش خواهد بود. طی این مدت یعنی از نیمه دوم بهمن‌ماه تاکنون بیش از ۱۵ میلیون و ۴۹۰ هزار عدد مواد محترقه کم خطر و بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار عدد مواد محترقه پرخطر از سودجویان کشف و ضبط شده است که در مجموع وزن آن‌ها بیش از ۱۵ هزار و ۴۷۲ کیلوگرم بوده است.

حاجیان ادامه داد: همچنین طی این مدت ۱۲۸۷ نفر نیز به دلیل خرید و فروش مواد محترقه و دیگر جرایم مرتبط با چهارشنبه‌سوری شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال خوبی برای مجرمان نخواهد بود، گفت:‌ یکی از طرح‌های پلیس که در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا سال آینده نیز با قوت ادامه خواهد داشت طرح برخورد با اراذل اوباش است. ما اجازه نمی‌دهیم که افراد سودجو و فرصت‌طلب امنیت و آرامش مردم را به مخاطره انداخته و در محیط زندگی مردم که باید محیطی امن و آرام باشد رعب و وحشت ایجاد کنند.