همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ارزش دادوستدهای بورس تهران، روز چهارشنبه اول آبان به ۱۱۵ میلیارد ریال رسید.

در معاملات این روز کاری بیش از ۵۹.۶ میلیون سهم در تالارهای بورس تهران دادوستد شد و در پایان معاملات شاخص بورس افت ۸.۵ واحدی را برای خود به ثبت رساند.

این افت باعث شد شاخص (شاخص قیمت و بازده نقدی) به ۴۳ هزار و ۹۸۲ واحد کاهش یابد.

شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) نیز در جریان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران با دو واحد کاهش مواجه شد و به ۱۰ هزار و ۹۲۹ واحد بازگشت.

هر کدام از دو شاخص بازار اول و بازار دوم هم به تریتیب امروز با ۱.۵ واحد و ۴.۴ واحد کاهش کار معاملات را به پایان رساندند.

در این روز کاری حجم تقاضا برای خرید سهام مخابرات از سایر شرکت‌ها بیشتر بود به طوری که ۲۸۱ دستور خرید برای حدود ۱۰.۲۲ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۹ میلیارد ریال صادر شد.

۶۵۶ نفر هم در جریان مبادلات امروز برای خرید ۶ میلیون سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۱۷.۴۵ میلیارد ریال اقدام کردند.

سومین سهام پرطرفدار امروز بورس هم سهام بانک اقتصاد نوین بود که ۳۹۰ نفر برای خرید ۳.۶۶ میلیون سهم آن به ارزش ۱۱.۱۳ میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

از سوی دیگر یک هزار و ۲۳۰ نفر امروز درخواست فروش ۹ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش ۵۹.۳ میلیارد ریال را به کارگزاری‌ها تحویل دادند.[مفاهیم: کارگزار بورس]

همچنین ۴۰۱ سهامدار ملی صنایع مس، امروز از مالکیت ۸ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴۳ میلیارد ریال منصرف شدند و سهام یاد شده را به فروش گذاشتند.

گزلرش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام حاکی از آن است که حجم عرضه فولاد خوزستان امروز در حدود ۶ میلیون سهم به ارزش ۳۳.۵ میلیارد ریال بوده است.