پایتخت‌نشینان مانند سال‌های گذشته می توانند در آستانه آغاز سال نو با ارسال عکس از بالکن منازلشان با موضوع تمرکز ویژه بر ایمنی و سلامت، آراستگی محیطی، بهسازی منظر و نمای شهری در طرح استقبال از بهار شرکت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین ، مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اینکه فصل بهار با تحول و بیداری طبیعت همراه است، افزود: این اداره کل با برگزاری مسابقه "بالکن زیبا" در راستای احیای فضا و محیط شهری گام برداشته تا حال و هوای عید نوروز را در سطح شهر و در میان شهروندان تهرانی ایجاد کند.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه مسابقه بالکن زیبا با توجه به رویکرد محله محوری و ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مسابقه در حوزه مشارکت و همسایگی و همچنین با هدف ارتقا دانش و آگاهی شهروندان در زمینه مجموعه تاثیرات نما و جداره شهر بر فضای شهری، ادراک شهری، ایجاد همدلی،   آماده سازی چهره و همچنین نمای شهر برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گفته امیری ترویج نشاط، پویایی و امید به شهروندان در محلات مختلف مناطق ۲۲ گانه با جلب حداکثری مشارکت شهروندان از دیگر موضوعات برگزاری این مسابقه است. همزمان با روزهای پایانی سال و خانه تکانی منازل، شهروندان می توانند با خلاقیت های خود و استفاده از المان های سنتی یا مدرن، گل و گلدان  برای خلق یک نمای زیبا در منزل و با پیرایش، حذف زوائد و زیباسازی بالکن منازل خود  برای آراستگی شهر قدم بردارند.
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند با تهیه عکس یا فیلم و ارسال به کانال یا شبکه ارتباطی محله سکونت خود در این مسابقه شرکت کرده و در نهایت به برترین بالکن‌های هر محله هدایایی اهدا می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین