ب‌ام‌و امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، انتظاراتش برای حاشیه سود در بخش خودروسازی را در سال ۲۰۲۲ به دلیل وقایع اوکراین کاهش داده است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه BMW اکنون سود خود را قبل از بهره و مالیات در بخش خودروهای خود در محدوده ۷ تا ۹ درصد به دلیل تأثیرات اوکراین بر تولید پیش‌بینی می‌کند.

بدون وقایع اوکراین، این شرکت محدوده ۸ تا ۱۰ درصد را هدف قرار می‌داد.

این خودروساز که سال گذشته با وجود کمبود نیمه‌هادی، رکورد فروش ۲.۵۲ میلیون دستگاه خودرو را به ثبت رساند، حاشیه سود ۱۰.۳ درصدی را برای سال ۲۰۲۱ گزارش کرد که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۷ است.

ب‌ام‌و گفت که به دلیل جنگ باید وقفه‌های تولید را ادامه داد و افزود که می‌تواند به تامین قطعات از غرب اوکراین ادامه دهد و سطح بالایی از انعطاف‌پذیری را در شبکه تولید خود حفظ می‌کند تا اختلال را به حداقل برساند.

این شرکت گفت که شرایط اوکراین ارائه رهنمودهای دقیق برای سال ۲۰۲۲ را دشوار کرده است و نمی‌تواند پیامدهای بالقوه درازمدت شرایط را در پیش‌بینی خود لحاظ کند.

به گفته ب‌ام‌و که انتظار ندارد تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ وضعیت بهبود یابد، تنگناهای تامین قطعات نیمه‌هادی نیز احتمالاً یک مشکل باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

ب‌ام‌و همچنین اعلام کرد که انتظار دارد در نتیجه تجمیع کامل ب‌ام‌و - برلیانس در چین، سود قبل از مالیات برای سال جاری افزایش یابد.