آخرین دربی قرن با تاسوی به پایان رسید تا اختلاف امتیاز دو تیم در صدر جدول حفظ شود.

به گزارش همشهری آنلاین از هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران، تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی، داربی ۹۸ پایتخت را در حضور ۲۰ هزار تماشاگر دو تیم آغاز کردند. با شروع بازی اگر چه این پرسپولیسی ها بودند که میل بیشتری به حمله داشتند اما اولین خطر جدی را استقلالی ها ایجاد کردند. در دقیقه ۱۰ شوت مطهری توسط گوهری به طور ناقص دفع شد و در ادامه یامگا روی توپ تاثیر گذاشت که به گل تبدیل نشد. در این صحنه برخوردی میان این بازیکن خارجی و گوهری شکل گرفت که مجیدی برخلاف داور مسابقه، اعتقاد به پنالتی داشت.

 در ادامه هر کدام از دو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند که مهم ترین آنها برای پرسپولیس دو موقعیت خوبی بود که مهاجم ازبک پرسپولیس از دست داد. لحظاتی بعد از این موقعیت ارسلان مطهری در حالی که خط دفاع و دروازه بان پرسپولیس دچار ناهماهنگی شده بودند دروازه خالی را موفق نشد تا باز کند.

اما سرخ ها دقایقی قبل از پایان نیمه اول به گل رسیدند. در دقیقه ۴۰، سانتر رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی با ضربه علی نعمتی وارد دروازه حسینی شد و پرسپولیس با یک گل از رقیب خود پیش افتاد تا نیمه اول را سرخ ها با با برد به رختکن بروند.

در نیمه دوم بر خلاف انتظار باز هم این پرسپولیس بود که موقعیت های خوبی را روی دروازه استقلال ایجاد کرد. مهم ترین موقعیت سرخ ها در موقیعیت ۴ به ۲ را سعید آقایی با خودهایی به آسمان کوبید.

در ادامه و در حالی که به نظر می رسید پرسپولیس در خط حمله نیاز به تعویض دارد یحیی گل محمدی کمال کامیابی نیا را به میدان فرستاد. این در حالی بود که فرهاد مجیدی هم در دقایق پایانی ۲ مهاجم خود را وارد ترکیب کرد. تنها دقایقی بعد از این تعویض ها سانتر حردانی که به تازگی به میدان آمده بود را رودی ژستد به گل تساوی آبی ها تبدیل کرد تا بعد از این گل جنجال بزرگ در آزادی رقم بخورد. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس بعد از به تساوی کشیده شدن بازی سمت داور بازی هجوم برد و برای دقایقی به این داور به شدت اعتراض کرد که در نهایت منجر به اخراج او شد. در دقایق پایانی تلاش بازیکنان پرسپولیس بی نتیجه ماند تا استقلال که تا دقیقه ۸۰ بازنده بازی بود همچنان بی شکست باقی ماند و فاصله خود با پرسپولیس را حفظ کند.

ترکیب پرسپولیس: احمد گوهری، فرشاد فرجی (کارت زرد)، علی نعمتی، رامین رضاییان، سعید آقایی، رضا اسدی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی ترابی، وحید امیری و شرزود تمیروف (کارت زرد).

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده، کوین یامگا و ارسلان مطهری.