همشهری آنلاین: رسانه‌های ملی کره‌ شمالی روز پنجشنبه 2 آبان، گزارش‌هایی که در خصوص اعلام یک خبر مهم در این کشور در یک روزنامه ژاپنی منتشر شده بود را یک "دروغ بزرگ" خواندند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه یومیوری شیمبون ژاپن چند روز قبل طی گزارشی اعلام کرده بود که به دیپلمات‌های کره‌ شمالی اعلام شده نزدیک محل کار خود و منتظر خبر مهمی ‌باشند؛ گمانه‌زنی این روزنامه این بود که خبر مهم احتمالا در خصوص وضعیت سلامتی کیم یونگ ایل، رهبر کزه شمالی است.[کره‌شمالی خبرساز می‌شود]

اما خبرگزاری رسمی کره‌ شمالی این خبر را "دروغ بزرگ" و تلاش برای تخریب وجهه‌ کره‌شمالی خواند.

در این گزارش هم‌چنین آمده است: کره شمالی به هیچ وجه این روزنامه‌ ژاپنی را به عنوان یک رسانه به رسمیت نمی‌شناسد زیرا این روزنامه بدون در نظر گرفتن اصول ابتدایی اخلاق مطبوعاتی سعی در توطئه چینی دارد.

مقامات کره‌ شمالی نیز با رد گزارش‌های رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که هیچ سندی در خصوص یک بیانیه‌ از قبل تعیین شده وجود ندارد و هیچ نشانه‌ غیر عادی در کره‌ شمالی دیده نمی‌شود.

لی سانگ هی، وزیر دفاع کره‌ شمالی نیز اعلام کرد که به اعتقاد وی کیم یونگ ایل با وجود گزارش‌های مختلف در خصوص بیماری‌اش، هم‌چنان کنترل دولت را برعهده دارد.