همشهری‌آنلاین: سامانه اطلاعات املاک و مستغلات با هدف کنترل قیمت املاک، از آذر امسال به طور رسمی در کشور راه اندازی می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، مجری طرح پایلوت سامانه اطلاعات مدیریت املاک و مستغلات کشور در سنندج، استانداردسازی و شفاف‌سازی فعالیت مشاوران املاک، دستیابی آسان مراجعه کنندگان به اطلاعات و جلوگیری از فعالیت مشاوران املاک غیر مجاز را از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه اعلام کرد.

محمدحسین جبلی افزود: از 65 میلیون پلاک ثبتی در کشور ، تاکنون 35 میلیون آن در سامانه وارد شده اند و بقیه این پلاک ها نیز تا پایان آبان ماه امسال به سامانه اطلاعات مدیریت املاک و مستغلات کشور اضافه می شود.

معصومی مدیر طرح راه اندازی سامانه اطلاعات مدیریت املاک و مستغلات کشور هم گفت: 90 درصد صاحبان و مشاوران املاک کشور آموزش های لازم در زمینه کار با سامانه را فرا گرفته اند و با راه اندازی این سامانه ، عقد هر گونه قرارداد خرید ، فروش و رهن املاک و مستغلات مشاوران املاک از طریق آن انجام می شود.

محمدیان شمالی، رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان نیز در ادامه جلسه توجیهی راه اندازی این سامانه گفت: هم اکنون 849 مشاور املاک دارای پروانه در کردستان فعالیت می کنند که راه اندازی سامانه یاد شده به کمک مشاوران املاک هزینه ای برای آنان نخواهد داشت