‌ «رضا صادقی» خواننده‌ای است که مردم به او بسیار اعتماد دارند و روی کارهای خیرش حساب ویژه باز می‌کنند. موسیقی دانی که به خیریه‌های معلولان می‌رود و حتی پیش از شیوع کرونا، جشن تولدش را در یکی از این مراکز برگزار کرده است. مرد مشکی‌پوش که خود را نسبت به درد و مشکلات اجتماعی مردم مسئول می‌داند و همیشه در شرایط سخت، کنارشان حضور داشته است.

همشهری آنلاین- پروانه بهرام‌نژاد: چه آن زمان که در کنسرت‌هایش روی استیج می‌ایستد و برای مردم می‌خواند و آنها ترانه‌هایش را از حفظ تکرار می‌کنند و چه وقتی که پویش خاص راه می‌اندازد، طرفدارانش او را همراهی می‌کنند. «رضا صادقی» خواننده‌ای است که مردم به او بسیار اعتماد دارند و روی کارهای خیرش حساب ویژه باز می‌کنند.

خواننده‌ای که به خیریه‌های معلولان می‌رود و حتی پیش از شیوع ویروس کرونا، جشن تولدش را در یکی از این مراکز برگزار کرده است. مرد مشکی‌پوش که خود را نسبت به درد و مشکلات اجتماعی مردم مسئول می‌داند و همیشه در شرایط سخت در کنارشان حضور داشته، در فعالیت‌های کریمانه پیشقدم بوده است. گاهی برای سیل‌زدگان وسایل مورد نیازشان را جمع‌آوری و ارسال کرده و در موقعیت‌های مختلف نسبت به حمایت کودکان‌کار و بی‌سرپرستان بی‌تفاوت نبوده است.

به واسطه همین کارها نیز صادقی به‌عنوان «سفیر نیکوکاری» انتخاب شده و کنسرت‌های خیریه بسیاری اجرا کرده که عوایدش صرف امور خیریه شده‌است. او دراین‌باره معتقد است: «بیشترین تلاشم دعوت از مردم برای شرکت در کارهای خیریه است. اصلاً وظیفه یک سفیر نیکوکاری همین است، اینکه بیاید و به بهترین حالتی که می‌تواند مردم و جامعه را به سمت انجام امور خیریه سوق دهد و دعوت کند.»

او همزمان با وقوع سیل در جنوب کشورمان هم با راه‌اندازی پویش «رنگ لبخند» و با همکاری مؤسسه مهرآفرین و دعوت از هنرمندان موسیقی، کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری کرد. صادقی پیش از اینها نیز آلبوم موسیقی خود با نام «زندگی کن» را تقدیم مردم کرمانشاه کرده و گفته است: «یاد گرفتم بعد از چهل سال زندگی، که اگه فرشته‌ام باشی، عده‌ای هستند که از صدای بال زدنت ناراحت بشن...پس راهم رو میرم و لبخند می‌زنم، حتی گاهی تلخ، اما لبخند می‌زنم. سخت، تلخ، کم، غم...هرچی، فقط یک حرف...این آلبوم رو با همه قلبم تقدیم می‌کنم به مردم شریف و نجیب کرمانشاه، که در سخت‌ترین شرایط، زندگی کردن رو به همه ایران و جهان یاد دادن با عشق ... بژی کورد.»

سابقه کارهای خیرخواهانه صادقی به سالها پیش برمی‌گردد و او حتی عواید نخستین آلبوم اینترنتی‌اش را به نام «شب بارونی» صرف ساخت مدرسه برای کودکان‌کار کرده است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز صادقی از مردم و هنرمندان خواست تا ماسک بزنند و در راستای فرهنگ‌سازی آن، تصاویر پروفایل شخصی خود را با ماسک بارگذاری کنند.