گروه ورزشی: حضور سرمربی سابق کشتی فرنگی در یک برنامه تلویزیونی و تعریف و تمجیدهای او از مدیریت فدراسیون کشتی در شرایطی که در محافل ورزشی سخن از مربیگری او در تیم‌ملی کشتی فرنگی می‌رفت، همراه بود با شکستن سکوت محمدرضا یزدانی‌خرم.

رئیس کشتی در برنامه تلویزیونی دایره طلایی که به یکباره سخن از قطعی‌شدن سرمربیگری یکی از منتقدان فدراسیون خود داد تا پیش‌بینی سیم‌خواه در مورد برکناری‌ اش از سرمربیگری تیم‌ملی کشتی فرنگی درست از کار درآید. شاید همین پیش‌بینی بود که سرمربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی را از سفر به شیراز و عضویت در کمیته فنی مسابقات قهرمانی کشور بازداشت.

رئیس فدراسیون کشتی پیش از انتصاب محمد بنا به عنوان سرمربی کشتی فرنگی سخن از تغییرات وسیعی در کادرفنی تیم‌های ملی داده بود، به گمان او آنچه در المپیک پکن برای کشتی ایران رخ داده، در ارتباط مستقیم با ضعف کادرفنی و اختلاف میان آنها بوده است. در همین راستا در نخستین‌ گام کادرفنی کشتی فرنگی را تغییر داد تا کشتی آزاد نیز در دایره بررسی تغییرات فنی کشتی قرار گیرد.

تیم‌ملی کشتی فرنگی در سالیان اخیر با محمد بنا درخشش‌های چشمگیری داشت اما پس از بازی‌های آسیایی دوحه به دلیل اختلاف نظرهایی که بین او و   فدراسیون کشتی به وجود آمد، بنا حاضر به ادامه کار نشد تا رضا سیم‌خواه جانشین وی شود.

پس از شکست کشتی فرنگی در المپیک، فدراسیون کشتی پس از 2 سال دوباره مذاکراتی با محمد بنا انجام داده که این مذاکرات نتیجه مثبتی داشته است. یزدانی‌خرم در رابطه با بازگشت بنا به تیم‌ملی گفت: «حکم سرمربیگری وی را زده‌ایم. دو سال پیش نیز خودش کناره‌گیری کرد و ما او را برکنار نکرده بودیم.» در حالی که بنا از امروز دیگر سرمربی کشتی فرنگی است با اعلام نام دستیاران خود، از محمدزاده و نوربخش به عنوان کمک‌های خود در تیم‌ملی نام برد و این در شرایطی است که دستیاران بنا پس از المپیک پکن و مخالف‌خوانی اهالی کشتی در مورد مدیریت یزدانی‌خرم از جمله منتقدان جدی وی بودند.

محمد‌زاده که خود را یکی از مربیان تیم‌ملی می‌داند در مورد برنامه‌های تیم‌ملی می‌گوید: «با این نتیجه که در المپیک گرفتیم، جمع و جورکردن تیم‌ملی خیلی کار دارد. کشتی‌گیران باید به آینده خوش‌بین باشند تا نتیجه بگیرند و کار زیادی باید روی آنها انجام شود. بنابراین سرمربی و کادرفنی تیم‌ملی باید زودتر مشخص شوند و فدراسیون هرکس را که می‌خواهد، سریع‌تر بر سر کار بگذارد.»

وی افزود: «تا مسابقات جهانی دانمارک 10 ماه زمان داریم که اگر از همین حالا استارت کار را بزنیم، باز وقت کم می‌آوریم، کار سختی پیش‌رو داریم. یک زمان همه کشتی‌گیران انگیزه پیشرفت دارند و تلاش می‌کنند اما زمانی که این جریان قطع می‌شود برگرداندن آن کاری مشکل‌تر از قهرمانی است.»

محمدزاده به تغییر کادرفنی در آستانه المپیک اشاره کرد و افزود: «ضربه‌ای که در المپیک خوردیم ابتدا از خودمان و کادرفنی بود. کشتی‌گیران ماه‌ها با طلایی و کاکاحاجی کار کرده بودند که جابجایی مهره‌ها در آستانه اعزام، به تیم لطمه زد.» محمد بنا این مسئله را در گذشته درک کرده بود که تاکید می‌کرد باید خیرآبادی به همراه تیم اعزام شود و می‌دانست که کادرفنی از ارکان اصلی موفقیت است.

گزینه‌یابی در کشتی آزاد

در حالی که به نظر می‌رسد که تکلیف کادرفنی کشتی فرنگی با انتصاب بنا به عنوان سرمربی حل شده است، کشتی آزاد نیز برای شناخت کادر جدید خود لحظه‌شماری می‌کند. در این رابطه محمد طلایی، با اشاره به جلسه اخیرش با یزدانی‌خرم اظهار داشت: «صحبت‌هایی از المپیک باقی مانده بود که با رئیس فدراسیون کشتی در میان گذاشتم.

گلایه کردم و او هم جواب داد و در نهایت هر 2 قانع شدیم، با این حال باز هم حرف‌هایی از زبان من علیه فدراسیون زده شد که باز اعلام می‌کنم روحیاتم هرگز سنخیتی با حاشیه و درگیری ندارد.» در این رابطه شنیده می‌شود، سرمربیگری منصور برزگر تقریباً قطعی شده است و از محمدی و طلایی، توکلیان به عنوان دستیاران او نام برده می‌شوند.