بازدید ۲۲ هزار نفر از برج میلاد، پنج هزار نفر از باغ پرندگان، روزانه هزار نفر از خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد و چندین هزار نفر از منطقه عباس آباد نشان می‌دهد تهران میزبان گردشگران زیادی بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مهرشاد کاظمی با بیان اینکه در چند روز گذشته ۲۲ هزار نفر در قالب پنج هزار و ۴۰۰ خودرو وارد مجموعه برج میلاد شده‌اند، گفت: از این تعداد ۹ هزار نفر وارد بنای برج شده و از ظرفیت‌های گردشگری این فضا دیدن کرده‌اند. برج میلاد از زمان راه‌اندازی تا کنون شاهد حضور این میزان جمعیت نبوده و به عبارتی می‌توانیم بگوییم این مکان گردشگری میزبان بالاترین میزان جمعیت در سال‌های اخیر بوده است.

او از بازدید روزانه پنج هزار نفر از باغ پرندگان تهران نیز خبر داد و افزود: در منطقه عباس‌آباد روزانه چندین هزار بازدید ثبت شده است؛ موزه سیمین و جلال به عنوان یک موزه کوچک در منطقه شمال تهران به طور میانگین روزانه هزار بازدیدکننده داشته که این امر استقبال بالای مسافران از اماکن گردشگری تهران در نوروز ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به میزبانی ۶۴ موزه شهرداری تهران از گردشگران، یادآور شد: علاوه بر این، موزه‌های زیر نظر میراث فرهنگی نیز در کنار مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام فعال هستند.

کاظمی در خصوص فعالیت اتوبوس‌های گردشگری خاطرنشان کرد: در سه روز اول تعطیلات، به طور میانگین در هر اتوبوس هشت نفر حضور داشتند که در این روزها به ۲۵ نفر رسیده و ظرفیت اتوبوس‌ها با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌ها تکمیل است. در اتوبوس گردشگری ری نیز تعداد مسافران هر دستگاه به ۲۰ تا ۲۲ نفر در هر گردش می‌رسد.

او ادامه داد: مردم می‌توانند برای مشاهده تمام برنامه‌های فرهنگی شهرداری در نوروز و آگاهی از اسامی اماکن گردشگری فعال به سایت ویزیت‌تهران به آدرس visit.tehran.ir مراجعه کنند.

فعالیت ۱۰ آژانس تهران‌گردی در نوروز ۱۴۰۱

کاظمی با بیان اینکه بیش از دو هزار آژانس گردشگری در تهران فعال هستند، گفت: از این تعداد نزدیک به ۲۰ آژانس تهران‌گردی در شهر فعال بود که در نوروز نزدیک به ۱۰ آژانس دارای مجوز مشغول به خدمات‌رسانی به گردشگران هستند و تعدادی از آژانس‌ها نیز از طریق صفحات مجازی، تورگردانی انجام می‌دهند. اتوبوس‌های رایگان در اختیار آژانس‌هایی که نسبت به ورود گردشگر به تهران و برگزاری تور تهران‌گردی اقدام کرده‌اند، قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه در مناطق ۱۱ و ۱۲ اتوبوس برقی در اختیار این آژانس‌ها قرار گرفته است، یادآور شد: دو دستگاه اتوبوس نیز از میدان راه آهن تا تجریش در خدمت گردشگران زیر نظر آژانس‌های تهران‌گردی فعالیت می کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، او افزود: از هفتم فروردین ماه نیز یک دستگاه اتوبوس دو طبقه در خیابان نیاوران از کاخ سعدآباد تا کاخ نیاوران، مسافرانی را که از طریق این آژانس‌ها وارد شهر شده‌اند را جابه‌جا می‌کند.