گروه حوادث- آزاده مختاری: قاچاقچی مشروبات الکلی وقتی متوجه شد پلیس درتعقیب اوست با ایجاد تونل دود سعی کرد حلقه محاصره پلیس را بشکند

 اما سرانجام پس از یک ساعت تعقیب و گریز،  در حالی که زیر یک خودروی پارک شده در کنار خیابان پنهان شده بود، دستگیر شد. ساعت یک بامداد یکم آبان ماه، ماموران گشت پلیس آگاهی پایتخت در مسیرغرب به شرق بزرگراه تهران- کرج در محدوده ایستگاه متروی «وردآورد» به یک دستگاه خودروی پراید مظنون شدند.

ماموران پلیس به سرعت شماره پلاک خودرویی را که به آن مظنون شده بودند استعلام کردند و وقتی متوجه شدند خودرو دارای سابقه سرقت است با صدور دستور ایست از راننده خودرو خواستند توقف کند اما راننده خودروی پراید بدون توجه به دستور پلیس با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

تونلی از دود

عملیات تعقیب  پلیسی  برای بازداشت راننده فراری آغازشد اما راننده خودروی پراید در هنگام فرار، همزمان با ایجاد حرکات مارپیچی، اقدام به ایجاد دودی غلیظ از اگزوز خودرو کرد تا مانع دید ماموران و عملیات تعقیب شود، ولی این نقشه او ناکام ماند.

ماموران همچنان به تعقیب خودروی پراید ادامه دادند و سرانجام با گذشت از تونل دودی که راننده فراری ایجاد کرده بود به نزدیک خودروی او رسیدند، در این هنگام راننده که خود را در آخر خط می‌دید، شیوه دیگری را به کار بست و این بار با پاشیدن میخ‌های سه گوش در روی آسفالت جاده، تلاش کرد با پنچر کردن خودروی پلیس  و یا منحرف کردن آن از مسیر، فرار کند.

ماموران باز هم به عملیات تعقیب ادامه دادند و این در حالی بود که با علائم هشدار‌دهنده از راننده می‌خواستند توقف کند. سرانجام  راننده که می‌دانست فرارکردن از تعقیب خودروی پلیس ممکن نیست  در محدوده شهرک وردآورد  خودرو را متوقف کرد.

فرار با پای پیاده

راننده خودروی پراید این بار  با رهاکردن خودروی خود پا به فرار گذاشت و زیر یک خودروی پارک شده مخفی شد اما سرانجام ماموران پلیس با محاصره منطقه و انجام بررسی‌های دقیق، متهم فراری را زیر خودرو به دام انداختند.

خودرویی برای اسکورت محموله مشروبات

با دستگیری متهم وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که محموله مشروبات الکلی را از یکی از شهرهای مرزی در غرب کشور بارگیری کرده است و در حالی که یک خودروی پژو 405 آن را اسکورت می‌کرده است به سمت تهران حرکت کرده است، ولی به محض آغاز عملیات تعقیب پلیسی، خودروی اسکورت متواری شده و او نیز به دام افتاده است.

سرهنگ کارآگاه لطف‌الله امیری- معاون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی پایتخت- با اعلام این خبر گفت: در بازرسی از خودروی پراید 411 بطری انواع مشروبات الکلی به همراه یک کیسه میخ‌های سه‌گوش کشف شده است که تحقیقات درباره این باند قاچاق ادامه دارد.

این قاچاقچی با جاسازی 411 بطری انواع مشروبات  الکلی درخودروی پراید  مسروقه، درحالی‌که یک خودروی پژو اورا اسکورت می‌کرد ازغرب کشوربه پایتخت آمده بود ولی قبل ازرسیدن به مقصد در دام پلیس گرفتارشد.