شاخص کل بورس امروز با افزایش ۲۹ هزار و ۸۵۹ واحدی به یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد رسید.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، شاخص کل بورس امروز یکشنبه (۱۴ فروردین ۱۴۰۱) با افزایش ۲۹ هزار و ۸۵۹ واحدی به یک میلیون و ۴۶۱  هزار واحد رسید.

امروز شاخص کل (هم‌وزن) نیز مثبت بود و با ۶ هزار و ۸۰۸ واحد افزایش به ۳۷۲ هزار و ۷۱۲ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۵۳۱ هزار و ۱۸۷ معامله به ارزش ۵  هزار و  ۷۶۷ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد،فملی، تاپیکو، جم، خودرو، وغدیر و فخوز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای تیپیکو، ونوین و حفارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

اما امروز شاخص فرابورس با افزایش حدود ۳۱۵ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۳۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۸۳ هزار و ۷۳۴ معامله بود.

امروز نمادهای آریا، هرمز، شگویا،زاگرس، فجهان، ومهان و صبا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای اتکای، قچار و  غصینو نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

حقیقی ها چقدر به بورس آوردند؟

همچنین به گزارش اقتصاد آنلاین در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۵۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۳۲۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۶درصد یعنی چهار هزار و ۵۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «خودرو»، «فولاد» و «خساپا» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «وبملت»، «شتران» و «فزر» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت ایران‌ خودرو معادل ۸۹میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک ملت با برتری ۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۴۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۱۷۰میلیارد تومان بود.