شهردار تهران با تاکید براینکه در حوزه حمل و نقل، مسئولیت مستقیم ناظر به خود شهرداری است و انتظار از ما بیش از سایر دستگاه‌هاست، گفت: این هم کار ما را راحت می‌کند و هم سخت، چرا که می توان با تصمیم واحد کار را راحت پیش برد اما از طرفی هم نگاه‌ها به سمت شهرداری است و پاسخگویی جدی از سوی شهرداری را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در اولین جلسه قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه جنس مدیریت در شهرداری تهران مشارکتی است، افزود: از آنجا که در امور مختلف مدیریت واحد شهری وجود ندارد،  باید از طریق قرارگاه و بهم پیوستگی بین موضوعات کارها را پیش ببریم.

او افزود: یکی از مهمترین قرارگاه هایی که تشکیل شد قرارگاه اجتماعی بود که ۱۸ جلسه در این قرارگاه برگزار و ۲۳۰ مصوبه استخراج شد و ۸۲ درصد مصوبات آن به اجرا رسید؛ در واقع دبیرخانه کل مصوبات را تنظیم و ابلاغ کرد. مشکلات مصوبات انجام نشده نیز مطرح شده و رفع می شود.

زاکانی سپس به ایجاد قرارگاه‌های محلی اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه‌های مشارکت با حضور مردم رقم می خورد و در سطح شهر، قرارگاه‌ها از طریق دستگاه‌ها و خاصه مجموعه داخل شهرداری کار را پیش می برند.

شهردار تهران اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل، مسئولیت مستقیم ناظر به خود شهرداری است و انتظار از ما بیش از سایر دستگاه‌هاست؛ این هم کار ما را راحت می‌کند و هم سخت، چرا که می توان با تصمیم واحد کار را راحت پیش برد اما از طرفی هم نگاه‌ها به سمت شهرداری است و پاسخگویی جدی از سوی شهرداری را می‌طلبد.

او با تاکید بر اینکه موضوع روان سازی شهر، نقطه قله حمل و نقل است و داشتن هوای پاک و کاهش آلودگی هم موضوع دومی است که بخشی از آن به حمل و نقل برمی گردد، گفت: در اولین جلسات موضوعات مختلف مرور شد و پیشنهادهایی ارائه و درباره آن بحث شد. مصوبات از آن استخراج شده و ابلاغ می‌شود و در راستای آن پاسخ معتبر برای انجام دادن یا ندادن را خواهیم داشت. 

زاکانی بیان کرد: باید پیشنهادات مطرح و اولویت‌ها فهرست بندی شود و دبیرخانه باید به صورت فعال اقدام کند. هر بخشی باید پاسخگوی وظایفی که در این قرارگاه بر عهده‌اش گذاشته می شود، هم باشد.