مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه امسال ۱۰ کیلومتر بر طول شبکه فعلی متروی تهران افزوده می‌شود، گفت: ایستگاه ۱۷ شهریور واقع در خط هفت تا خرداد تمام خواهد شد و می‌توان انتظار داشت به افتتاح برسد اما زمان تقریبی افتتاح دو ایستگاه دادمان و میدان کتاب در همین خط به ترتیب در بهمن و اسفنده ماه سال جاری است.

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفتگوی اختصاصی با همشهری آنلاین گفت:‌ امسال ۷ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود که ۲ ایستگاه تقاطعی است و با افتتاح آنها در خط ۶ با ایستگاه میدان هفت‌تیر در خط یک و میدان ولیعصر در خط ۳ حجم چشمگیری از مسافران با توسعه حمل و نقل ریلی در پایتخت جا به جا خواهند شد.

او با توضیح اینکه در آینده با افتتاح ایستگاه‌های مترو  تعداد آنها به ۱۴۹ مورد خواهد رسید، افزود: این هفت ایستگاه حدود ۱۰ کیلومتر به طول مسیر بهره‌برداری شبکه فعلی مترو اضافه می‌کند.

درستی درباره زمان دقیق افتتاح این ایستگاه‌ها اظهار داشت: بازگشایی هر ایستگاه بستگی به سخت افزارها و تجهیز تاسیساتی  مانند جانمایی پله برقی، آسانسور، برق ایستگاهی و روشنایی و.. دارد بنابراین نمی‌توان به طور مشخص تاریخ افتتاح را اعلام کنیم اما می‌توان گفت که این اقدامات در ایستگاه ۱۷ شهریور واقع در خط هفت تا خرداد ماه به اتمام خواهد رسید و می‌توان انتظار داشت به افتتاح برسد اما زمان تقریبی افتتاح دو ایستگاه دادمان و میدان کتاب در همین خط به ترتیب در بهمن و اسفنده ماه سال جاری است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: چهار ایستگاه دیگر در خط ۶ که شامل ایستگاه میدان هفت‌تیر، ایستگاه میدان ولیعصر(ع)، ایستگاه پارک لاله و ایستگاه خیابان کارگر است نیز تا پاییز امسال افتتاح می‌شوند چون هر ۴ ایستگاه در یک خط واقع شده اند و پیشرفت اقدامات به موازت هم در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره افتتاح ورودی‌های جدید در ایستگاه‌های مترو نیز به همشهری گفت : بله، برنامه افتتاح ۵ ورودی جدید در خطوط ۶ و ۷ هم در دستور کار سال ۱۴۰۱ است چرا که باید هر ایستگاه مترو به طور استاندارد  حداقل دو ورودی داشته باشد معمولا وقتی یکی از ورودی‌های ایستگاه تکمیل می‌شود، آن ایستگاه به بهره برداری می‌رسد و ورودی‌های دیگر حدود چند ماه بعد یا یک سال بعد احداث و افتتاح می‌شود. امسال ورودی‌های متعددی که قابلیت افتتاح دارند را نیز خواهیم داشت.   

منبع: همشهری آنلاین