مرسدس یک نسخه پایه جدید از رودستر کلاس SL زیبای خود را به ترکیبش اضافه کرد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، مرسدس AMG SL43 به معنای واقعی کلمه نیمی از موتور برادران خود را ارائه می‌دهد و یک V8 با توربوشارژ دوقلو را با یک موتور چهار سیلندر تک توربو عوض کرده است. البته، به عنوان محصول AMG، یک چهار سیلندر معمولی نیست و مطمئنا بیش از نیمی از قدرت را برادرانش را ارائه می‌دهد.

خبر بزرگ برای این نسخه از کلاس SL، موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ M139 آن است. طرفداران مرسدس بنز با این موتور آشنا هستند، اما تقویت آن از یک توربو شارژر گاز اگزوز الکتریکی حاصل می‌شود. این فناوری مستقیما از تلاش‌های خودروساز در فرمول یک استخراج شده است و از همان سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی استفاده می‌کند که استارت ژنراتور را تغذیه می‌کند.

به طور خلاصه، یک موتور الکتریکی بسیار کوچک در توربو می‌چرخد تا زمانی که گازهای خروجی از اگزوز خارج شوند. در نتیجه، مرسدس می‌گوید که این موتور واکنش دریچه گاز به ویژه خود به خود در کل محدوده دور موتور ارائه می‌کند و در عین حال راندمان آن را افزایش می‌دهد.

این برای راننده چه معنایی دارد؟ موتور ۴ سیلندر SL43  معادل ۳۸۱ اسب‌بخار در دور موتور ۶۷۵۰ در دقیقه تولید می‌کند. در مورد گشتاور، ۴۸۰ نیوتن‌متر را عرضه می‌کند که از ۳۲۵۰ دور در دقیقه شروع می‌شود و تا دور ۵۰۰۰ ثابت می‌ماند.

سیستم استارت ژنراتور همچنین می‌تواند ۱۴ اسب بخار اضافی را برای دوره‌های کوتاه اضافه کند، و بله، این از نظر فنی باعث می‌شود SL43 یک هیبریدی ملایم باشد. وظایف تعویض دنده توسط MCT نه سرعته آشنا انجام می‌شود و نیرو را فقط به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

مرسدس می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو، ۴.۹ ثانیه است. به طور کلی، SL سطح پایه به ۲۷۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. شاید نیمی از توربوها، نیمی از سیلندرها و نیمی از جابه‌جایی برادران خود را داشته باشد، اما مطمئنا بیش از نیمی از عملکرد را دارد.

مرسدس همچنین مشتاق است اشاره کند که موتور کوچک‌تر به معنای جرم کمتر در جلو است که به SL43 ویژگی‌های هندلینگ خاص خود را می‌دهد که توسط تثبیت‌کننده‌های میله پیچشی سبک‌تر مخصوص این تریم بهینه‌سازی شده است.