نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی می‌گوید،موضوع پرداخت بدهی دولت به شهرداری تهران که سال‌هاست مسکوت مانده در دستور کار شخص رییس جمهور قرار گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در دیدار اخیر خود با رییس جمهور موضوع بدهی دولت به شهرداری تهران را مطرح کردند و شخص رییس جمهور قول پیگیری و محقق شدن این موضوع را دادند.

او همچنین تاکید کرد: قرارداد ساخت ۶۳۰ ‌واگن مترو با ۸۵ درصد فاینانس خارجی، از سال ۹۶ به علت عدم تامین ۱۵ درصدی آورده‌ دولت، اجرایی نشده که تلاش داریم این اقدام مهم در این دوره روی دهد. باید در خصوص کوتاهی‌هایی که صورت گرفته است یک پیگیری صورت گیرد و ما در مجلس آن را دنبال می‌کنیم.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: ناوگان متروی تهران روزانه بیش از یک میلیون مسافر را جابجا می کند و اگر این ناوگان توسعه پیدا کند شاهد کاهش ترافیک در پایتخت هستیم.

به گفته  او، برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوای پایتخت چاره ای جز توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو نداریم و در این زمینه دولت و مجلس با همکاری شهرداری تهران باید اقداماتی انجام دهد.