جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه این نیرو خط دفاعی نفوذ‌ناپذیری را در شرق تنگه هرمز و دریای عمان ایجاد کرده است، گفت:

تمرکز خود را به دریای عمان، تنگه هرمز و اقیانوس هند معطوف می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری ارتش، سید عبدالرحیم موسوی که در مراسم افتتاح رسمی منطقه جدید نیروی دریایی ارتش سخن می‌گفت، ادامه داد: خط دفاعی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های‌جنوبی کشور باید بسیار فراتر از خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و حتی دریای عمان باشد.

وی هدف تاسیس منطقه دوم دریایی در بندر جاسک را حفظ عمق راهبردی خلیج فارس و ایجاد خط دفاعی نفوذ‌ناپذیر در شرق تنگه هرمز و دریای عمان ذکر و تصریح کرد: بندر جاسک از نظر راهبردی مدخل ورودی به آبهای جنوب کشور است و تاسیس ناوگان جدید دریایی در این منطقه، دشمن را درصورت هر گونه تهدید احتمالی زمینگیر خواهد ساخت.

موسوی یادآور شد: در گذشته که ارتش خود را در مقابل دشمن منطقه‌ای آماده می‌کرد شاید نیازی به این گسترش نبود اما امروز با تبدیل تهدید به یک تهدید فرامنطقه‌ای، نیروی دریایی ارتش با ایجاد ناوگان جدید خود در جاسک تقویت خواهد شد.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به قرابت و نزدیکی نیروهای دریایی سپاه و ارتش در انجام ماموریت‌های محوله در خلیج فارس تاکید کرد: هماهنگی بین این دو نیرو موجب شد تا نیروی دریایی ارتش در کنار انجام ماموریت‌های محوله در خلیج فارس، تمرکز خود را به دریای عمان، تنگه هرمز و اقیانوس هند معطوف کند و در واقع ماموریت‌های عملیاتی ارتش در دریای عمان تقویت می‌شود.

توان دفاعی سپاه

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، توان دفاعی سپاه را در سطح عالی توصیف کرد.
سیدمحمد حجازی صبح دیروز طی سخنانی در مـراسم دانش آموختگی دوره‌های اول و دوم و آغاز دوره سوم تکـاوری مجتمع دانشگـاهی حضرت امیرالمومنین‌ سپـاه پـاسداران در اصفهان که واحد مرکزی خبر آن را منتشر کرد، گفت: سپاه پاسداران بـا برخورداری از تجربه و دانش روز، پشتوانه منافع ملی و سپر محکمی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان است.

وی افزود: سپاه پاسداران با تجربه دفاع مقدس، دانش و آموزش‌های دفاعی و تجهیزات نظامی روز دنیا تـوان بسیار خوبی دارد و این هشداری است به دشمنان انقلاب که مراقب رفتار خود باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از ایمان، تـوان دفـاعی و تجهیزات نظـامی روز دنیـا فکر هرگونه تجاوزی را از دشمنان سلب کرده‌اند و امروز سپاه پاسداران به‌عنوان بخشی از نیروهای مسلح با پشتوانه مردمی بسیج به نیرو و قدرتی بی‌نظیر تبدیل شده است.

شکستن قفل سپر موشکی

فرمانده نیروی مقاومت بسیج تاکید کرد: متخصصان کشورمان قفل سپر موشکی دشمن را شناسایی کرده و آن را شکسته‌اند.

به گزارش روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج، حسین طائب در بازدید از یکی از مراکز تولید علم و فناوری نظامی در حضور بیش از 200 نخبه بسیجی گفت:  موفقیت‌های به‌دست آمده در عرصه تولید علم در بخش‌های نانوفناوری، مهندسی، فناوری پزشکی و پیراپزشکی و همچنین در عرصه‌های دفاعی و نظامی قابل توجه است و همانگونه که شاهد هستیم قفل سپر موشکی دشمن را شناسایی کرده و آن را شکسته است.