ویدئویی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد پس از خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک و حضور او در هیات مدیره این شبکه اجتماعی، اکانت توییتری دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که در جریان رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده، مسدود شده بود، بازگشته است.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ در روزهای گذشته پس از انتقاد مکرر مدیرعامل شرکت «تسلا» و «اسپیس ایکس» از رویکرد رسانه‌های اجتماعی در مواجهه با صداهای مخالف، چند جمهوری‌خواه از ایلان ماسک خواستند تا حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در توییتر را بازیابی کند. ایلان ماسک با خرید ۹.۲ درصد از سهام این شرکت به مبلغ ۲.۹ میلیارد دلار، به بزرگترین سهامدار این شبکه اجتماعی تبدیل شد.

لورن بوبرت، نماینده کنگره در توییتی نوشت: «اکنون که ایلان ماسک بزرگترین سهامدار توییتر است، زمان آن فرا رسیده است که سانسور سیاسی برداشته شود و صفحه ترامپ برگردد.»

پیت هگزت، مجری و فعال تلویزیونی نیز در برنامه «فاکس اند فرندز» گفت: «توییتر قبلاً یک میدان باز برای افکار آزاد بود در حالی که اکنون تیک‌های آبی چپ‌گرا بر این تفکر نظارت می‌کنند. آن‌ها دونالد ترامپ و بسیاری از محافظه‌کاران را کنار زدند.»

نایجل فاراژ، سیاستمدار انگلیسی و عضو سابق پارلمان اروپا نیز به درخواست‌ها برای بازگرداندن حساب توییتری ترامپ پیوست و روز سه‌شنبه در توییتی نوشت که تصمیم ماسک برای حضور در هیئت مدیره توییتر «اولین گام در مسیر درست است.»