مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرعت طوفان در حال حاضر ۸۲ کیلومتر بر ساعت است، گفت: طی چند ساعت آینده سرعت طوفان در استان افزایش می‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهران چراغ‌پور اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، برای امروز وزش باد شدید، در مناطق خشک خیزش گرد و خاک، انتقال گرد وغبار به استان، کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت باد در حال حاضر ۸۲ کیلومتر بر ساعت است، تصریح کرد: طی چند ساعت آینده سرعت باد در چهارمحال و بختیاری افزایش می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان، عنوان کرد: با وزش شدید باد در استان خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی شرقی، احتمال شکستن درختان فرسوده، نهال‌ها و احتمال خسارت به گلخانه‌ها، سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، سقوط اجسام سبک و تخریب بناهای غیر مستحکم وجود دارد.

چراغ‌پور مطرح کرد: توصیه می‌شود سالمندان به دلیل کاهش کیفیت هوا از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.

وی ادامه داد: از روز جمعه تا روز یک شنبه افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید، گرد و غبار و احتمال رگبارهای بهاری در چهارمحال و بختیاری انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته «شهرکرد» با حداقل دمای منفی ۲.۲ سردترین و «مالخلیفه» و «لردگان» به ترتیب با حداکثر دمای ۲۵.۵ و ۲۵.۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند.