سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور گفت: یگان پهپادی نیروی انتظامی مستقل است و در ساختار جدید هم این یگان جایگاه مشخصی دارد و به دنبال توسعه آن نیز هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سردار مهدی حاجیان سخنگو و معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور درباره یگان پهپادی ناجا گفت: یگان پهپادی انتظامی کشور با اهداف مختلفی ایجاد شد. یکی از این اهداف اشراف در مرزها بود و در واقع کنترل تردد در مرزها از طریق پهپادها یکی از اهداف ما بود.

سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور تصریح کرد: همچنین در بحث ترافیک از تجهیزات پهپادی برای کنترل ترافیک و برای امنیت شهرها و مرزها استفاده می شود.

سردار حاجیان با بیان اینکه این یگان راه اندازی شده است، گفت: راه اندازی این یگان از ضرورت های ما بود و سال گذشته افتتاح و در کنترل ترافیک از یگان پهپادی استفاده شد، امسال هم از یگان پهپادی برای کنترل ترافیک استفاده شد.

وی ادامه داد: این یگان در حال توسعه و یک یگان مستقلی است و در ساختار جدید هم این یگان جایگاه مشخصی دارد و به دنبال توسعه آن نیز هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: راه اندازی یگان پهپادی بخشی از اقدامات انتظامی کشور در مسیر هوشمندسازی است و ظرفیت پلیس را در بحث ارتقای امنیت عمومی بالا می برد.