همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح ایران با هوشیاری قادر به پاسخگویی کوبنده به تهدیدات چند وجهی دشمنان هستند.

به گزارش ایرنا، سردار مصطفی محمد نجار روز سه شنبه 7 آبان در مراسم افتتاح دومین کنگره سیستم‌های فازی و هوشمند کشور در دانشگاه صنعتی مالک اشتر با بیان این که انقلاب اسلامی به روشنی ثابت کرد بازیابی هویت ملی و دینی و حفظ استقلال و نظام در گرو خوداتکایی است، اظهار داشت: استقلال امنیت و رفاه کشور در گروه دستیابی به قدرتی است که بر پایه علم و فناوری است.

سردار محمدنجار تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با وضع و آرایش فعلی در همه زمینه‌های دفاع زمینی، هوایی، دریایی، موشکی و تجهیزات مخابراتی در وضعیت بسیار مطلوب و در اوج آمادگی قرار دارند و با هوشمندی در مقابل تهدیدات چند وجهی فراروی خود قادر به دفاع و پاسخگویی کوبنده هستند.

وزیر دفاع در پایان یکی از اصول مهم دکترین دفاعی کشور را هوشمند سازی تجهیزات نیروهای مسلح دانست و خاطرنشان کرد: در چارچوب این دکترین با اقتدار قادریم تهدیدات دشمنان را در همه عرصه‌های زمینی، هوایی، دریایی و جنگ الکترونیک بی اثر سازیم.

وی علم و فناوری را یکی از پایه های قدرت هر دولت در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی دانست و افزود: مالکیت بر علم موجب شده تا دیگران بیشتر بتوانند بر ملل و مراجع تصمیم گیری جهانی و حتی سیاست ورزان تاثیر بگذارند.

سردار محمدنجار با تاکید بر این که رویکرد اسلامی این ظرفیت را در خود دارد تا بر حوزه علم مالکیت پیدا کند، گفت: اگر این امر تحقق پیدا کند دیگر جایی برای ادامه حیات غرب در حوزه علم و دانش وجود نخواهد داشت چرا که رویکرد مادی غرب به علم امروز زندگی فردی و اجتماعی انسان را به مخاطره انداخته است.

وی تصریح کرد: همین زیاده خواهی‌های مادی غرب جهان را به عرصه جنگ کشاند و این امر جز بحران سازی، ناامنی، تفرقه و جنگ داخلی نتیجه‌ای به همراه نداشت.

سردار محمدنجار به بحران مالی جهانی اشاره کرد و گفت: امروز به وضوح شاهد افزایش تنفر عمومی از آمریکا در جهان غرب، منطقه خاورمیانه و شرق آسیا هستیم.

وزیر دفاع با بیان این که علی رغم ایجاد بحران‌های متعدد و تحریم‌ها علیه کشورمان هر روز بر عزت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران افزوده می‌شود، اظهار داشت: کشور ما امروز در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد که عبور از آن جز به پشتوانه علم، دانش، تحقیق و تکنولوژی امکان پذیر نخواهد بود. گرچه در این مسیر با موانع جدی که همان مقابله همیشگی استکبار جهانی با دستیابی کشور به فناوری بومی مواجه هستیم.

وی به سیاست دوگانه و تبعیض آمیز غرب علیه ایران در حوزه انرژی صلح آمیز هسته‌ای اشاره کرد و افزود: این در شرایطی است که زرادخانه‌های اتمی رژیم اشغالگر قدس مملو از سلاح‌های کشتار جمعی است اما هیچگونه برخوردی با این رژیم نمی‌بینیم.

وزیر دفاع در ادامه به تولید ابزارهای دفاعی - راهبردی با رویکرد بومی سازی اشاره کرد و گفت: بر این اساس همواره در تلاشیم تا با افزایش زمینه‌های خود اتکایی در قلمرو تولیدات و تجهیزات نظامی و با توکل بر خدا و تکیه بر نیروهای خلاق و مبتکر، خودکفایی در سیاست تسلیحاتی را در عرصه عمل به اثبات برسانیم.

وی تصریح کرد: امروز با افتخار می گوییم که با خروج از مرز وابستگی به درجه ای از بالندگی و شکوفایی رسیده‌ایم که از لحاظ تنوع و گسترش در تولید همراه با ابتکار، نوآوری و بومی سازی در درجه ممتازی ایستاده‌ایم.