مارین لوپن، نامزد راست افراطی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری راه یافت، خطاب به طرفداران شادمانش گفت رای دادن در دور بعدی «تمدنی» خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین لوپن گفت: «مردم فرانسه نظراتشان را بیان کرده‌اند و به من افتخار حضور در دور دوم انتخابات در برابر رئیس‌جمهور فعلی را داده‌اند...می‌خواهم صمیمانه‌ترین سپاس‌هایم را ابراز کنم»

او گفت فرانسه با انتخابی میان «دو دیدگاه مخالف از آینده» روبرو است، و آنچه او نماینده آن است: «تجسم عدالت اجتماعی بر مبنای ایده چند قرنی «ناسیون» و مردم است. هر کسی که نمی‌خواهد به امانوئل مکرون رای دهد، به پیوستن به این جمع فراخوانده می‌شود.»

ژان-لوک ملانشون، نامزد چپ افراطی هم به طرفدارانش گفت: «صفحه جدیدی از مبارزه ورق خورده است.. ما باید به کاری که انجام داده‌ایم مفتخر باشیم. ما جبهه‌ای مردم را تشکیل داده‌ایم.»

او از طرفدارانش خواست به مارین لوپن رای ندهند: «ما می‌دانیم که به چه کسی هرگز رای نخواهیم داد. ما نمی‌توانیم به مادام لوپن رای دهیم.»

اریک زومر،چهره تلویزیونی راست افراطی ضد مهاجرت هم که با ۷ درصد آرا چهارم شد، گفت سیاستمدار نیست و و ممکن است اشتباهاتی کرده باشد، اما هنوز «من هر کدام از رای‌های شما را فریاد مردمی می‌دانم که نمی‌خواهند بمیرند. این حقیقت که دو میلیون نفر به من رای دادند، نشان می‌دهد پیام من اهمیت دارد. صدای مرا دیگر نمی‌توان نادیده گرفت. هر مسی می‌تواند ببیند که ایده‌های ما بیش از نمره من در امروز ارزش دارند. ایمانتان را حفظ کنید. سرنوشت شما رای برای آینده است، زیرا حقایقی که در این کارزار گفته شد، برای همه آشکار خواهد شد.»