بزرگترین بازار میوه و تره‌بار منطقه 18 به دستگاه اتوماتیک «خود دریافت پسماند» با نام اختصاری (پی. ‌ام. وی) مجهز شده تا شهروندان از این پس بتوانند برای تحویل پسماندهای خشک و دریافت رسید بهاء‌دار، راه جالب و آسان دیگری را تجربه کنند.

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: به گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه18 این دستگاه اتوماتیک، طوری ساخته شده که شهروندان، زمانی که برای خرید و یا بازدید به میدان تره‌بار معلم می‌روند بتوانند با گذاشتن پسماندهای خشک از جمله پت نوشابه، در بطری و... در مخزن مربوطه دستگاه، در کمترین زمان ممکن و باتوجه به میزان دقیق پسماندهای خشک ارائه شده و تعرفه تعیین شده، رسید بهادار دریافت کنند. به این‌ترتیب شهروندان با مراجعه به مراکز و فروشگاه‌های تحت پوشش اداره پسماند شهرداری منطقه18، از جمله غرفه‌ها، گلماندها، پسماند مارکت و... طبق نیاز و خواسته خودشان با همین رسیدها خرید کنند.

مهندس رضا شیرزادیان، با بیان اینکه هدف اصلی از توسعه و تنوع در حوزه مدیریت پسماند تشویق و ترغیب شهروندان به تفکیک و جداسازی پسماندهای باارزش و همچنین کاهش حجم زباله‌های شهری و مخازن زباله و همچنین بهبود وضعیت زندگی ساکنان است، گفت: «برای افزایش رفاه حال شهروندان و بسترسازی درجهت ارتقاء فرهنگ تفکیک از مبدا، نخستین دستگاه تمام اتوماتیک «خود دریافت» در بازار میوه و تره‌بار میدان معلم نصب شده و به مرور زمان و با ایجاد شرایط مناسب تلاش می‌شود تعداد این نوع دستگاه‌های خدمات‌رسان را در محدوده منطقه 18 افزایش دهیم.»