هفته‌نامه‌ی دوچرخه: نخستین رویداد فرهنگی‌هنری میراث فرهنگی و تنوع زیستی، با همراهی هنرمندان سه تا ۱۰۰ساله برگزار می‌شود!

به‌ گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه، سه گروه سنی کودکان سه تا هفت سال، هفت تا ۱۸سال و هم‌چنین گروه سنی ۱۸ تا ۱۰۰ سال، می‌توانند تا دهم اردیبهشت‌، آثار خود را برای دبیرخانه‌ی این رویداد ارسال کنند. ناگفته نماند که نمایشگاه مجازی این رویداد نیز در تیرماه امسال (۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

این رویداد در چهار بخش برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در هرچهار بخش این مسابقه شرکت کنند. به‌گزارش روابط‌عمومی نخستین رویداد میراث فرهنگی و تنوع‌زیستی، گروه سنی هفت تا ۱۸سال در بخش نگارش داستان یا نمایش‌نامه، می‌توانند داستان کوتاه، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه‌ی مورد نظر خود را  در ۲۰ صفحه‌ی آ۴ (A۴) تهیه و ارسال کنند. در بخش نشانه‌های همبودی هزاران سال میراث فرهنگی و تنوع زیستی، ۱۰ اثر برای نقاشی با مدادرنگی، گواش و آبرنگ درنظر گرفته شده است. در بخش شرح مصور رویدادهای شاخص در هزاران سال میراث فرهنگی و تنوع زیستی نیز پوستر گرافیکی در ابعاد حداقل آ۳ (A۳) و در بخش عکس یا فیلم‌کوتاه از حضور تنوع زیستی در محوطه‌های تاریخی، میراث جهانی یا موزه‌های کشور برای هرشرکت‌کننده حداکثر دو عکس یا ۱۰ دقیقه فیلم‌کوتاه درنظر گرفته شده است. شرکت‌کنندگان مجازند در یک یا هرچهار بخش مسابقه شرکت کنند.

براساس این گزارش، این رویداد حالت رقابتی ندارد، ولی دسته‌بندی آثار ارسالی بر اساس داوری صورت‌گرفته در سه سطح «عالی»، «بسیار خوب» و «خوب» تقسیم می‌شوند و گواهی همراهی در برنامه برای همه‌ی شرکت‌کنندگان ارسال می‌شود. تمام اجراهایی که برابر با عناوین اعلام شده باشند، در موزه‌ی مجازی میراث فرهنگی و تنوع زیستی، سالن معرفی و آموزش، برای عموم نمایش داده می‌شوند.