همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه امارات در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش مناسبات دو کشور در همه زمینه ها از جمله مناسبات امنیتی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ عبدالله بن زائد با منوچهر متکی پیرامون راه‌های تحکیم مناسبات بحث و تبادل‌نظر کردند.

متکی در این دیدار با ارزیابی مراودات اقتصادی و سیاسی دو کشور اظهار کرد: دیدار و رایزنی های مقامات عالیه‌ دو کشور همواره در چارچوب احترام متقابل و اراده جدی مقامات برای تعمیق مناسبات بوده است و سفر دکتر احمدی‌نژاد به امارات نتایج فراوان برای دو ملت و کشورهای منطقه به همراه آورده است.

وزیر امور خارجه‌ کشورمان با تبیین ویژگی‌های همسایگی و جایگاه مناسبات دو کشور خاطرنشان کرد: حسن همجواری و پیوندهای عمیق بین دو کشور بستر مناسبی برای ورود به مرحله‌ جدیدی از مناسبات است، ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی دو کشور در پرتو تحولات و بحران‌های مالی جهانی نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد.

وی افزود: در پرتو رهنمودهای رئیسان جمهوری اسلامی ایران و امارات می‌بایست ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک دو چندان شود.

شیخ عبدالله بن زائد نیز گفت: ما برای مناسبات دو کشور احترام خاصی قائل هستیم. این مناسبات بر اساس اخوت، حسن همجواری نهاده شده است و طبیعت مناسبات ایجاب می‌کند برای تعمیق مناسبات تلاش‌های بیشتری را به عمل آوریم و امضای این یادداشت تفاهم سرآغاز و نقطه‌ عطف در روند مناسبات دو کشور قلمداد می‌شود.

وزیر امور خارجه امارات با اشاره به اراده کشورش در تحرک بخشیدن بر مناسبات گفت: امارات آمادگی دارد در تمامی زمینه‌ها مناسبات را گسترش داده و همکاری‌ها می‌تواند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تعمیق یابد.

 سند یادداشت تفاهم همکاری‌های عالی مشترک از سوی وزیران امور خارجه‌ دو کشور به امضاء رسید.

در این سند ساز و کارهای چگونگی فعالیت و برگزاری سالانه‌ کمیسیون مزبور تعیین شده است.