همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور ملت ایران و روحانیت را پرچمدار غفلت‌زدایی از بشریت دانست و گفت: ملت‌های جهان به دنبال راه جدیدی هستند و شرایط کنونی بهترین فرصت برای معرفی مکتب اسلام ناب محمدی و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز پنج‌شنبه 9 آبان در دیدار علما و روحانیون استان لرستان با اشاره به این که امروز قدرت‌های زورگو و مستکبرین در سرازیری سقوط قرار دارند و ملت ایران رو به صعود است، اظهار داشت: جهانیان هیچ امیدی به نظام‌های غربی ندارند و از آن منزجر و متنفر هستند و شرایط کنونی فرصت مناسبی برای ترسیم آینده است. البته بالاترین مسؤولیت ماست که راه و شیوه جدید را به آنها عرضه کنیم.

وی اضافه کرد: امروز گوش شنوا و دل بیدار برای دریافت حقیقت اصلی عالم مهیاست و این مسؤولیت سنگینی است که ملت ایران و بخصوص روحانیان برعهده دارند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در ایران اسلامی نظام ولایت فقیه برپاست و مسجد ، مدارس علمیه، وعظ و خطابه نقش محوری و اساسی دارند، خاطر نشان کرد: همه باید دست به دست هم این نهاد اصیل و کانون انسان‌ساز را توسعه دهیم و آن را تا نهایت امکان فعال نماییم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت دعوت بشریت به امام عصر(عج) تصریح کرد: بالاترین رسالت تبلیغ جز این نیست که قلوب انسان‌ها را به امام عصر متصل کنیم و روح حقیقت تبلیغ و انسان‌سازی جز معرفی و ترویج امام عصر(عج)  نیست.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: امروز به فضل الهی پس از گذشت قرن‌ها مهجوریت نام امام عصر(عج) در دنیا منتشر شده است و این از جمله بالاترین افتخارات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه تمام مکاتب مادی جهان به بن‌بست رسیده‌اند و اگر همه شیاطین و اذناب آن نیز جمع شوند نمی‌توانند آنها را نجات دهند، گفت: علت اصلی به بن‌بست رسیدن این مکاتب و استکبار، دوری آنها از احکام الهی است و ملت‌های جهان نه تنها امیدی به نظام‌های غربی ندارند بلکه از آن منزجر و متنفر بوده و راه جدیدی را جستجو می‌کنند.

رئیس‌جمهور برپایی عدالت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: حکومت اسلامی جز خدمت به مردم و برپایی عدالت، مأموریت دیگری ندارد و اگر عدالت از واژه اسلام برداشته شود چیزی از آن باقی نمی‌ماند. البته سخت‌ترین مرحله پیاده‌سازی اسلام نیز اجرای عدالت است و دولت وظیفه اصلی خود می‌داند که در راه برای برپایی عدالت تلاش و ایستادگی کند.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به طرح تحول بزرگ اقتصادی و تصمیم جدی دولت برای عملیاتی کردن آن تصریح کرد: دولت مصمم است عدالت را در جامعه برپا کند و یکی از راه‌های آن اصلاح سیستم بانکی، مالیاتی و گمرکی است که در متن طرح تحول اقتصادی گنجانده شده است و البته باید توجه داشت آنچه شیاطین با آن زیاد دشمنی می‌کنند اقداماتی است که در جهت عدالت باشد چرا که برپایی عدالت مقدمه‌سازی حاکمیت انسان کامل است. اگر همه دست به دست هم دهیم می‌توانیم این طرح را با کمترین تبعات و بیشترین مزایا به اجرا درآوریم.

رییس جمهور تأکید کرد: آرامش ناشی از تمجید مدعیان و بدخواهان را به لبخند رضایت پیرزن و پیرمردی فقیر عوض نمی‌کنم و هیچ ارزشی برای چنین آرامشی قائل نیستم.