به گزارش همشهری آنلاین، وی گفت: دیگر دوران این که کاپوت و چراغ خطر را جابهجا کنند و اسمش را بگذارند یک محصول جدید، گذشته است. آنچه بیشتر مایه تاسف است این است که خودروسازان ما هیچوقت ایراد خودشان را نپذیرفتند و از بابت این ایراد هیچوقت از مردم عذرخواهی نکردند. همیشه حق به جانب گفتند که ما بهترینیم.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی می افزاید: آن چیزی که به نظرم مردم را ناراحت میکند همین مسائل است. یک خودروساز بیاید و بگوید مقدورات من همین است و بابت کاستیها معذرت میخواهم و به خاطر این کاستی این امتیازات را هم در خدمات پس از فروش و نحوه واگذاری و شرایط فروش و ... در نظر میگیرم. خودروسازی ما فاصلهاش با استانداردهای روز دنیا کهکشانی است و نتیجه امتیازاتی که طی این سالها به شکل انحصار و رانت داده شده حیف و میل میلیاردها میلیارد سرمایه این کشور و تسهیل در تصادفات و افزایش جانباختگان و تحمیل هزینههای هنگفت به کشور است.
حسینی از نحوه مصرف سوخت خودروها نیز انتقاد کرده و می گوید: امروز در دنیا دیگر ماشینی که صدی ۱۵ بسوزاند نداریم. با یک دو دو تا چهاری ساده اگر همین خودروهایی که الان در حال تردد هستند را کنار بگذاریم و ماشین خوب و کم مصرف خارجی با مصرف صدی سه و چهار بیاوریم. با اختلاف پول بنزینی که صرف جویی میشود، میتوان به کارکنان دو شرکت خودروساز بزرگ گفت بروید در خانه بنشینید و ما پول شما را از همین رقم صرفهجویی شده میدهیم. این برای کشور خیلی به صرفه است.
با جابهجا کردن کاپوت و چراغ خطر خودروی جدید تولید نمیشود
وی به تصمیم مجلس برای واردات خودرو هم اشاره کرده و تصریح میکند: به نظرم با تصمیمی که گرفته شده اگر اجرایی شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد. خودروسازان متوجه شدند که وقت آن رسیده که تغییر جدی در کیفیت خودرو اعمال کنند. دیگر دوران اینکه کاپوت و چراع خطر را جابجا کنند و اسمش را بگذارند یک محصول جدید، گذشته است. باید پلتفرم تغییر کند و سامانهها و سیستمهای ایمنی را ارتقاء دهند. باید در مصرف سوخت و آلایندهها تعییر جدی داده شود. برای ایمنی سرنشینان، استحکام اتاق و بدنه خودرو باید تغییر جدی پیدا کند.