روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که با استفاده از نیروی هوایی، نیروهای موشکی، توپخانه و سامانه‌های پدافند هوایی خود حملات گسترده‌ای را در طول شب گذشته به ارتش اوکراین و اهداف نظامی مرتبط انجام داده است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک‌های پرتاب شده از هوا ۱۶ مورد تأسیسات نظامی اوکراین از جمله ۵ پایگاه فرماندهی، یک انبار سوخت و ۳ انبار مهمات و همچنین زره‌پوش و نیروهای اوکراینی را منهدم کرده‌اند.

به گفته این وزارتخانه، این حملات در مناطق خارکف، زاپوریژیا، دونتسک و دنیپرو پتروفسک و در بندر میکولایف انجام شد و نیروی هوایی روسیه حملاتی را علیه ۱۰۸ منطقه انجام داده است که گفته می‌شود نیروهای اوکراینی و زره پوشان در آنجا متمرکز شده بودند.

وزارت دفاع روسیه همچنین از انهدام ۱۲ پهپاد و تانک اوکراینی در دیگر مناطق اوکراین و استفاده از موشک‌های اسکندر برای انهدام ۴ انبار تسلیحات و تجهیزات در مناطق لوهانسک، وینیتسیا و دونتسک خبر داد.

نیروهای روسیه در حال حاضر بر تلاش برای به دست گرفتن کنترل کامل شهر بندری ماریوپل اوکراین که هفته‌ها در محاصره بوده، متمرکز شده‌اند.

وزارت دفاع همچنین اعلام کرد که توپخانه روسیه همچنین ۳۱۵ هدف نظامی اوکراینی را در طول شب هدف قرار داده و از سامانه‌های پدافند هوایی برای سرنگونی دو جنگنده میگ-۲۹ و یک هواپیمای SU-۲۵ استفاده شده است.