ولادیمیر کلیچکو قهرمان پیشین بوکس سنگین‌وزن جهان و برادر ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف گفت که روسیه تلاش خواهد کرد در صورت کنترل قلمرو شرقی اوکراین به سمت غرب پیشروی کند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، با این حال، او افزود که نمی‌داند نیروها چقدر جلوتر خواهند رفت، اما انتظار دارد که روس‌ها به سمت کی‌یف بازگردند.

کلیچکو گفت: «ما انتظار همه چیز و هر چیزی را داریم، به ویژه در مورد پایتخت. البته، ما منتظر بازگشت آنها هستیم. منتظرشان هستیم. اگر به یک کشور حمله کنید، بدیهی است که پایتخت کشور را هدف گرفته‌اید.»

او ادامه داد که کمک «به شدت» مورد نیاز است.

ولادیمیر کلیچکو در ادامه گفت: «ما فقط می‌توانیم در طول جنگ با سلاح از کشور خود دفاع کنیم. راه دیگری وجود ندارد. در غیر این صورت، این کشتار بی‌معنی جمعیت غیرنظامی و تخریب زیرساخت‌های ما ادامه خواهد داشت. من فکر نمی‌کنم که ما به هیچ سرباز خارجی نیاز داشته باشیم. ما فقط برای دفاع از خود به سلاح نیاز داریم.»

او همچنین بر لزوم بسته شدن آسمان بر فراز اوکراین تأکید کرد؛ چیزی که ولودیمیر زلنسکی، پیش‌تر از جامعه بین‌المللی خواسته بود تا چنین کاری را انجام دهند. با این حال، او از تکرار این درخواست دور شده است.

کلیچکو افزود: «[اگر] متحدان و شرکا نتوانند آسمان را ببندند، ما دائما با راکت و حملات هوایی بمباران خواهیم شد. پس اگر آسمان را نبندید، فقط سلاح به ما بدهید. ما خودمان آسمان را می‌بندیم و اراده کافی برای دفاع از کشورمان را داریم. ما فقط به تجهیزات لازم برای انجام این کار نیاز داریم.»