مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: سال گذشته، ۹ هزار و ۳۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل متقاضیان شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری افزود: سال گذشته هدفگذاری شده بود ۱۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود که از این تعداد نوسازی ۹ هزار و ۳۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده محقق شد.

او ادامه داد: در فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی خودروهای تحویلی شامل سمند و پژو ۴۰۵  بود در سال ۱۴۰۱ با توجه به اینکه دو خودروی قبلی از مدار تولید خارج شده‌اند، به طور قطع خودروهای جدیدی را جایگزین و به ناوگان تاکسیرانی اضافه خواهیم کرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو است زیرا رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت‌ها را ندارند و نیاز است که از تسهیلات بانکی در این زمینه استفاده کنند.

او تاکید کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، از مسوولان درخواست می‌شود در چارچوب تکالیف قانونی تعریف شده و با نگاه ویژه در حمایت از زحمتکشان عرصه حمل و نقل شهری نسبت به پیش‌بینی سیاست‌های حمایتی در این بخش اقدام کنند.

براساس گفته ضامنی «در راستای تحقق قانون هوای پاک و تبصره ماده ۸این قانون باید تسهیلات ارزان قیمت به رانندگان تاکسی در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعطا شود زیرا رانندگان توان پرداخت قیمت بالای خودرو را ندارند و در عین حال ناوگان تاکسیرانی هم پیر و فرسوده است.»

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفتگو با ایلنا گفت: در سال ۱۴۰۱ با توجه به اینکه دو خودروی قبلی از مدار تولید خارج شده‌اند، خودروهای جدیدی را جایگزین و به ناوگان تاکسیرانی اضافه خواهیم کرد و  امیدواریم در سال جدید بتوانیم ثبات قیمتی را در حوزه خودرو داشته باشیم.

او در رابطه با سن فرسودگی تاکسی‌ها افزود: در گذشته سن فرسودگی خودرو ۱۰ سال بوده ولی بر اساس مصوبه جدید، خودروی که نتواند دو بار متوالی معاینه فنی بگیرد، فرسوده محسوب می‌شود.