به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری افزود: سال گذشته هدفگذاری شده بود ۱۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود که از این تعداد نوسازی ۹ هزار و ۳۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده محقق شد.
او ادامه داد: در فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی خودروهای تحویلی شامل سمند و پژو ۴۰۵ بود در سال ۱۴۰۱ با توجه به اینکه دو خودروی قبلی از مدار تولید خارج شدهاند، به طور قطع خودروهای جدیدی را جایگزین و به ناوگان تاکسیرانی اضافه خواهیم کرد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو است زیرا رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمتها را ندارند و نیاز است که از تسهیلات بانکی در این زمینه استفاده کنند.
او تاکید کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از اقشار آسیبپذیر، از مسوولان درخواست میشود در چارچوب تکالیف قانونی تعریف شده و با نگاه ویژه در حمایت از زحمتکشان عرصه حمل و نقل شهری نسبت به پیشبینی سیاستهای حمایتی در این بخش اقدام کنند.
براساس گفته ضامنی «در راستای تحقق قانون هوای پاک و تبصره ماده ۸این قانون باید تسهیلات ارزان قیمت به رانندگان تاکسی در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعطا شود زیرا رانندگان توان پرداخت قیمت بالای خودرو را ندارند و در عین حال ناوگان تاکسیرانی هم پیر و فرسوده است.»
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در گفتگو با ایلنا گفت: در سال ۱۴۰۱ با توجه به اینکه دو خودروی قبلی از مدار تولید خارج شدهاند، خودروهای جدیدی را جایگزین و به ناوگان تاکسیرانی اضافه خواهیم کرد و امیدواریم در سال جدید بتوانیم ثبات قیمتی را در حوزه خودرو داشته باشیم.
او در رابطه با سن فرسودگی تاکسیها افزود: در گذشته سن فرسودگی خودرو ۱۰ سال بوده ولی بر اساس مصوبه جدید، خودروی که نتواند دو بار متوالی معاینه فنی بگیرد، فرسوده محسوب میشود.