هفته‌نامه‌ی دوچرخه: از سال ۱۹۷۹ میلادی که «اِرنو روبیک»، مجسمه‌ساز و معمار مجارستانی بازی مکعب روبیک را طراحی کرد، ۴۳سال است این جورچین مکعب‌شکل همه‌ی نسل‌ها را درگیر خود کرده و همه برای حل‌کردن این مکعب به سریع‌ترین روش‌ها و در حالت‌های عجیب و غریب تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، «جایادارشان ونکاتسان»، نوجوان ۱۲ساله‌ی اهل چنای در ایالت تامیل نادو در هند، با حل مکعب روبیک در حال دوچرخه‌سواری در ۱۴/۳۲ ثانیه، رکورد جهانی گینس را شکست و به‌ نام خود زد.

جایادارشان به مسئولان ثبت رکوردهای جهانی گینس گفت که پیش از ثبت رکورد جهانی، دو سال را صرف تمرین این تکنیک خاص و منحصر به‌فرد کرده است.

به این ترتیب این نوجوان هندی با ثبت این رکورد، سریع‌ترین زمان حل‌کردن معکب روبیک روی دوچرخه را به‌ نام خود ثبت کرد. البته نام این پسر هندی، پیش‌تر در کتاب رکوردهای آسیا هم ثبت شده بود؛ زمانی که تنها با استفاده از یک دست، ۶۰ مکعب را در ۳۰دقیقه حل کرد!

بد نیست بدانید رکورد جهانی سریع‌ترین حل مکعب در شرایط عادی هم در اختیار جوانی ۲۲ساله از چین به‌نام «یوشنگ دو» است که در سال ۲۰۱۸ و در ۱۹سالگی رکورد ۳/۴۷ ثانیه را از خود به‌جا گذاشت.