شهردار منطقه ۳ تهران با بیان اینکه جلسه موضوعات رانش و نشست زمین در حاشیه اتوبان همت برگزار شد، گفت: به لحاظ عمرانی نگران زیرساخت‌های معابر، اتوبان‌ها، فضای‌سبز و موضوعاتی از این قبیل هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین، هفته گذشته تپه فضای سبز مجاور بزرگراه همت دچار رانش شد و چند ساعتی تردد خودروها را مختل کرد. به همین دلیل شهرداری منطقه ۳، جلسه مدیریت بحران را با حضور متخصصان برگزار کرد و در این جلسه موضوعات رانش و نشست زمین مورد بررسی قرار گرفت.  

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی نقاط حساس منطقه است. باید با بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان، نخبگان و برنامه‌ریزی دقیق،  نقشه راهی برای پیشگیری از وقوع اتفاقات احتمالی در شهر تهران طرح ریزی شود. به لحاظ عمرانی نگران زیرساخت‌های معابر، اتوبان‌ها، فضای‌سبز و موضوعاتی از این قبیل هستیم.

 شهردار منطقه ۳ تاکید کرد: آگاهی دادن به شهروندان و پیشگیری از بحران به خصوص در موضوع فرونشست زمین در معابر و بزرگراه‌ها از اهداف مهم تشکیل ستاد بحران و برنامه ریزی جهت پایش و کنترل فضاهای زیرسطحی شهر است.

به گفته ابراهیم حق شناس، عضو هیئت علمی پژوهشگاه زلزله شناسی پیش از این در رابطه با رانش زمین حاشیه بزرگراه همت به همشهری آنلاین گفته بود که شیب زیاد تپه‌های فضای سبز مجاور بزرگراه همت و جنس آبرفتی خاک، شرایط برای رانش مهیا کرده بود.  

منبع: همشهری آنلاین