مترو و شرکت اتوبوسرانی برای جا به جایی شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند. قرار است سرویس دهی خط 4 مترو افزایش پیدا کنند و همچنین چند پایانه اتوبوسرانی از ساعت 9 صبح وظیفه جا به جایی مسافران را برعهده دارند.

به گزارش همشهری آنلاین، احسان حامد مقدم مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: برای سهولت در تردد شهروندان و راهپیمایان، فاصله حرکت قطارها در خط ۴ متروی تهران از ابتدا تا پایان مراسم روز جهانی قدس در روز جمعه، ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند و میزان سرویس‌دهی در خط ۴ متروی تهران که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، افزایش خواهد یافت.

او افزود: فاصله حرکت قطارها در این خط از ابتدا تا پایان مراسم از ۷ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش می‌یابد و تمامی ایستگاه‌های خط ۴ متروی تهران به‌ویژه ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی، تئاتر شهر، شادمان، توحید، دکتر حبیب الله و استاد معین که در مسیر راه‌پیمایی قرار دارند، آماده ارائه خدمات مناسب به شهروندان خواهند بود این شرکت آمادگی دارد تا در صورت نیاز برای سرویس‌دهی مناسب‌تر به شهروندان و مسافران، قطارهای فوق‌العاده را در تمام خطوط اعزام کند.

*شرکت‌کنندگان به مبادی اولیه، بازگردانده خواهند شد

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز با صدور اطلاعیه‌ای، از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، خبر داد.

بر این اساس، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم که روز جمعه ۹ اردیبهشت در محل دانشگاه تهران برگزار می‌شود، از ساعت ۹ صبح اتوبوس‌ها از مبادی پایانه آزادی- چهارراه تهران‌پارس- شمشیری- یافت آباد- شهرک ولی‌عصر (عج) - میدان خراسان- پایانه خاوران- شهرک شهید بروجردی- حکیمیه- شهرک شهید محلاتی- تجریش- میدان رسالت- میدان نبوت- میدان راه‌آهن- بازار دوم نازی‌آباد- ابوذر- میدان آزادی- فلکه دوم صادقیه- شهرک شهید باقری- تهرانسر- دولت‌آباد و ۱۳ آبان (شهید رجایی) اقدام به جابه‌جایی شهروندان گرامی می‌کنند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان به مبادی اولیه، بازگردانده خواهند شد.