مرمت قلعه فرانسوی، ساماندهی اشیای باستانی، استخوان‌های حیوانی و انسانی به دست آمده از کاوش‌های باستان‌شناسی و همچنین مرمت کاخ شائور و آپادانا و شهر پانزدهم از جمله برنامه‌های پایگاه میراث‌فرهنگی شوش در سال 87 خواهد بود که پس از تصویب اجرا می‌شوند.

به این ترتیب پس از مدت‌ها دوباره شوش در کانون توجه باستان‌شناسان قرار‌گرفته‌است.

«محمدرضا چیت ساز»، مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی و گردشگری شوش در این باره به میراث‌خبر گفت: «19 آبان امسال جلسه‌ای 5 ساعته در دفتر پایگاه شوش برگزار می‌شود و از تمام صاحب‌نظران این محوطه باستانی دعوت به عمل می‌آید. در این جلسه برنامه‌های سال 87 مصوب خواهد شد.»

وی درباره برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای سال 87 نیز گفت: «یکی از برنامه‌های مهم پایگاه شوش، مرمت و ساماندهی قلعه شوش یا همان قلعه فرانسوی‌هاست که طرح مرمتی آن تمام شده است.

این طرح احتیاج به اصلاح دارد که در این جلسه بررسی می‌شود و صاحبان طرح نیز حضور خواهند داشت تا از طرح خود دفاع کنند.»

چیت‌ساز همچنین درباره طرح مرمتی کاخ آپادانای داریوش به خبرنگار میراث خبر گفت: «این کاخ قرار است مورد مطالعه قرار‌گیرد و از طریق خرده‌سنگ‌های باقی مانده و جانمایی آنها، چند تا از ستون‌های آپادانا را بازسازی کنیم و به این ترتیب شکل و شمایلی به این کاخ با شکوه هخامنشی بدهیم.»

پایگاه میراث فرهنگی شوش برای انجام برنامه‌های پژوهشی خود تقاضای 900 میلیون تومان بودجه دارد.چیت‌ساز در این باره گفت: «بخشی از این بودجه را استان خوزستان و بخشی دیگر را تهران تقبل می‌کند.

امیدواریم بتوانیم امسال برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته را به سرانجام برسانیم.» همچنین قرار است عرصه شهر باستانی شوش که به‌تازگی و طی گمانه زنی‌های باستان‌شناسی یک هزار و 200 هکتار معرفی شده است، مورد بررسی نهایی قرار گیرد.