سخنان بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، با انتقاد شدید نماینده مجلس اوکراین و معاون رهبر حزب هولوس روبرو شد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، جانسون در سخنرانی آنلاین خود در پارلمان عالی (رادا) اوکراین با تکرار سخنان «وینستون چرچیل»، مقاومت اوکراین را چنین توصیف کرد: «بهترین ساعت، که برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند و بازگو خواهد شد.»

در حالی که اظهارات او با تشویق شدید روبرو شد، خانم «اینا سووسون» (Inna Sovsun)، معاون رهبر حزب هولوس، در حالی که این سخنرانی به آنها امید می‌داد، با توصیف جانسون مخالفت کرد.

او که پیش‌تر وزیر آموزش و علوم اوکراین نیز بوده است، گفت: «نمی‌دانم که آیا تعریف بهترین قرار است چیزی خوب و زیبا باشد یا نه؛ مطمئناً اینطور نیست. احتمالا زمان باشکوهی خواهد بود که در کتاب‌های درسی تاریخ شرح داده شده است و خواندن در مورد آن احتمالا خوب است، اما زندگی در آن جهنم است؛ صادقانه بگویم.»

سووسون ادامه داد: «اما آنچه ما قطعا درک می‌کنیم و موافق آن هستیم، این است که این یک لحظه تاریخی است. زمانی که ملت در حال تغییر و تولد به عنوان یک نوع متفاوت از ملت است. اگر این تعریف بهترین ساعتی است که می‌تواند باشد، اما باز هم، زندگی در آن چیزی نیست که شما برای فرزندان‌تان بخواهید.»