به گزارش همشهری آنلاین، احمد صادقی با بیان اینکه شفافیت در شهرداری متولی مشخصی نداشت، افزود: در این زمینه تنها به ارائه یک سری اطلاعات کلی در سامانهای بسنده شده که ۸۰ درصد آن آفلاین بود و اطلاعات به صورت دستی وارد میشد که در مدت اخیر از مدیریت شهری، تلاش شده تا در اولین گام سامانه شفافیت بروز شود. دیگر درخواست ما این بوده که سامانه به سامانههای اصلی متصل و اطلاعات آن برخط شده و به صورت قابل فهم برای عموم مردم منتشر شود.
او با اشاره به اولویتهای کمیته شفافیت و شهر هوشمند در سال ۱۴۰۱، توضیح داد: در این خصوص کارگروههایی شکل گرفته و بحث در مورد درخواستهای جدید و توسعه در زمینه شفافیت و هوشمندسازی انجام شده است که در این دو بخش حوزههایی که تاکنون تعیین تکلیف نشدهاند، مورد توجه قرار گرفته و تعیین تکلیف میشوند. مثلا یکی از اولویتهای ما مصوبه الزام شهرداری به ایجاد درگاه واحد است. این اقدام بسیار مهم و تضمینکننده بوده و از طرفی محصولمحورترین کار در این زمینه به شمار میرود که باید انجام شود.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: باید تمام این سامانهها در یک درگاه واحد به مردم عرضه شود تا بتوان عمده خدمات شهرداری تهران را به صورت غیرحضوری ارائه کرد. این مصوبه هم به شفافیت امور کمک میکند و هم موجب هوشمندی و تسریع فرآیندها میشود؛ علاوه بر این نقش مهمی در کاهش سفر درون شهری و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا دارد. اگر این درگاه واحد را بتوانیم امسال ایجاد کنیم، کار بسیار بزرگی است که میتواند محصول سالها هوشمندسازی باشد.
صادقی با بیان اینکه ۶۱ سامانه فعال در شهرداری تهران داریم، اظهار کرد: در سال گذشته نسخ جدید تعدادی از سامانههای شهرداری مورد بهرهبرداری قرار گرفت؛ ما در این زمینه نیز به دنبال تجمیع سامانه و ایجاد درگاه واحد هستیم.
او درباره ضرورت انتشار حقوق و مزایای مدیران شهرداری هم گفت: در این خصوص مصوبه داریم و باید بر اساس آن اقدامات لازم صورت بگیرد.