ماجرای ارجاع پروننده گل گهر به کمیته استیناف در روزهای اخیر دوباره خبرساز شده است.

به گزارش همشهری آنلاین طی روزهای اخیر، دوباره پرونده کسر امتیاز از باشگاه گل‌گهر خبرساز شده است. بعد از اظهارات چند مدیر پرسپولیسی در خصوص این رأی و درخواست برای اعلام حکم نهایی، مشخص شد که کمیته استیناف مدتی است مأمور بازبینی پرونده شده است. محمد محمدی معاون جدید باشگاه پرسپولیس دیروز اعلام کرد در صورتی که این حکم برنگردد این باشگاه به دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد کرد. پرسپولیسی‌ها معتقدند نتیجه بازی استقلال و گل گهر در زمین بازی تعیین شده و جریمه باشگاه گل‌گهر  نباید در سرنوشت سایر تیم‌ها اثرگذار باشد.

ارجاع دوباره پرونده گل‌گهر در حالی صورت گرفته که پیش از این اعتراض به احکامی که از سوی کمیته استیناف اعلام می‌شد تنها در دادگاه عالی ورزش قابل‌پیگیری بود. اما در خصوص این پرونده قرار است دوباره کمیته استیناف تشکیل جلسه بدهد و رأی نهایی خود را دراین‌خصوص اعلام کند؛ رأیی که اگر تغییر کند می‌تواند برای لیگ برتر ایران سرنوشت‌ساز باشد.

اما ماجرای بازبینی این پرونده چطور دوباره کلید خورد؟ پیش از این باشگاه گل‌گهر اعلام کرد که درخواست دادرسی آنها در دادگاه عالی ورزش مورد قبول واقع شده است؛ اتفاقی که به نوعی یک هشدار برای مسئولان فدراسیون فوتبال بود؛ زیرا با توجه به زمانی‌که برای رسیدگی به این پرونده در این دادگاه نیاز است احتمالاً رأی نهای CAS دراین‌خصوص بعد از پایان لیگ اعلام خواهد شد؛ اتفاقی که می‌تواند سرنوشت لیگ برتر ایران را در صورت نقض حکم کمیته استیناف تحت‌ِتأثیر قرار دهد.

به‌این‌ترتیب با دستور میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال پرونده گل‌گهر یک بار دیگر باید از سوی کمیته استیناف مورد بازبینی قرار بگیرد تا رأی نهایی دراین‌خصوص اعلام شود. این دستور ماجدی به درخواست باشگاه گل‌گهر انجام خواهد شد.

فدراسیون فوتبال برای اینکه این رأی توسط دادگاه CAS نقض نشود به نوعی پیشدستی کرده تا اگر احتمال تغییر حکم در این پرونده وجود دارد این اتفاق از مجرای فدراسیون فوتبال ایران بیفتد.

با توجه به اظهارنظرهای اخیر برخی از اعضای کمیته استیناف حکم نهایی در خصوص پرونده گل‌گهر احتمالاً در هفته جاری اعلام خواهد شد؛ حکمی که می‌تواند تأیید رأی قبلی باشد و یا اینکه امتیازات گل‌گهر را بازگرداند و البته فاصله استقلال و پرسپولیس را به عدد دو کاهش بدهد؛ اتفاقی که شاید سرنوشت قهرمان لیگ را عوض کند.

جلسه کمیته استیناف این هفته سه‌شنبه برگزار خواهد شد و باید دید سرنوشت یکی از خبرسازترین پرونده‌های انضباطی فوتبال ایران در نهایت چه خواهد شد.