حذف ارز ترجیحی با هدف مقابله با قاچاق معکوس و چاپ پول که در روزهای گذشته اجرایی شده همچنان موجب نگرانی مردم است. از سوی دیگر موضوعات دیگری چون کاهش آمار جان باختگان و مبتلایان روزانه کرونا در ایران، مصرف بالای انرژی در کشور و احتمال قطعی برق در فصل تابستان از جمله مواردی بودند که نمایندگان مجلس در توئیت‌های خود به آنها اشاره کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ترجیحی در توئیتر خود نوشت: «حذف ارز ترجیحی از سوی دولت اشتباهی مرگبار است: ۱) به همه دهک‌های پایین جامعه یارانه پرداخت نمی‌شود و سیستم پرداختی دولت غیردقیق و ناقص است. ۲) افزایش قیمت‌ها فقط به کالاهای یارانه‌ای ختم نمی‌شود و همه اجناس و خدمات افزایش بی‌رویه خواهد داشت. ۳) مردم دیگر توان تحمل هیچ گرانی را ندارند.»

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی، مغان و انگوت و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم در فضای مجازی به همین مساله پرداخت، اما توجه به ریشه‌های فساد را هم لازم دانست. او در حساب توئیتری خود اینطور نوشت: «حذف ارز ترجیحی با توجه به رانت و فساد امری معقول و کارشناسی است اما اگر به جای دولت آیت‌الله رئیسی بودم قبل از قطع یارانه آرد صنعتی، ریشه قاچاق، فساد آقازاده‌ها، اَبَر بدهکاران مالیاتی و بانکی را قطع می‌کردم.»

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی هم به تخریب دولت از سوی برخی اصلاح‌طلبان از بابت حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و در یک رشته توئیت نوشت: «عبور از ارز ترجیحی به‌عنوان یکی از بسترهای اصلی فساد، قاچاق و رانت‌خواری، از عهده مردان بلندهمتی چون آقای رئیسی برمی‌آید. اما جای بسی تأسف است که برخی افراد به‌همراه اصلاح‌طلبانِ کینه‌توز برای حمله به ایشان مخرج مشترک پیدا کرده‌اند. حال؛ زمانِ جهاد تبیین است که با شناسایی و اعلام عوامل گرانی و نابسامانی‌های حاصل از سیاست‌ها و ترک‌فعل‌های گذشته، دولت انقلابی را در عبور از این گذرگاه مهم یاری کنیم تا با اجرای مدبرانه‌ برنامه‌های تحول و اصلاح اقتصادی، از فشارهای معیشتی کاسته و تغییر به نفع مردم حاصل شود.»

احمد راستینه، نماینده شهرکرد، بن و سامان هم با انتشار تصویری از رهبر معظم انقلاب به سخنان اخیر ایشان اشاره کرد و نوشت: «مراقب باشید با فایل‌های صوتی به مخرج مشترک با دشمن نرسید! در طول دو سال گذشته نمایندگان مجلس آزادانه تصمیم گرفتند و هر نماینده‌ای بر اساس بررسی‌های خود اعلام موضع نموده است!»

مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم توئیت کرد: «فعالان متعهد فضای مجازی باید در مقابل اراجیف و مطالب تخریبی که اصل نظام و اسلام را هدف قرارداده، قیام کنند. دولت و مجلس عقب مانده‌اند!»

مساله انرژی مورد نیاز کشور هم یکی دیگر از موضوعاتی بود که نمایندگان دیگری به آن پرداختند. حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در توئیتر نوشت: «با پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، درصورت حمایت، ایران تا سال ۱۴۲۰ محور انرژی در جهان خواهد بود.»

از سوی دیگر رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان و آق قلا به جنبه کوتاه مدت تامین انرژی پرداخت و نوشت: «قطع برق صنایع بزرگ خطرناک‌ترین و آسان‌ترین راه برای جلوگیری از خاموشی است، قطع برق صنایع بزرگ آسیب‌های سنگینی به اقتصاد کشور زده و قیمت محصولات مهمی همچون سیمان را افزایش خواهد داد.»

جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ هم در توئیت خود با استفاده از هشتگ‌های مجلس و شفافیت در یک مکالمه دو نفره نوشت: «- چرا بعد از ۲ سال طرح شفافیت آرا به تصویب نرسید؟ + شاید برخی به دنبال فرار باشند اما وقتی شفافیت در قوای سه‌گانه تصویب شود، شفافیت در مجلس هم ایجاد خواهد شد.»

محمدرضا احمدی سنگری، رشت و خمام و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات هم موضوع سلامتی ایرانیان و شیوع کرونا را برای حضور در فضای مجازی انتخاب کرد. او در توئیت خود به یک رقمی شدن آمار روزانه تلفات کرونا اشاره کرد و نوشت: «کمتر از یک سال قبل اصلی‌ترین دغدغه کشور آمار تلفات نزدیک به چهار رقمی کرونا بود. امروز که آن آمار دردناک تک رقمی شده بی انصافی است که از زحمات کادر درمان، وزارت بهداشت، نهادهای مرتبط و البته همراهی مردم قدردانی نکرد. این همراهی و همدلی کلید حل باقی مشکلات پیش رو نیز خواهد بود.»