رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: چهار درصد بودجه شهرداری‌ در حوزه آتش نشانی صرف می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بابایی در جلسه بررسی لایحه اساسنامه سازمان آتش‌نشانی شهر تهران و لایحه اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، تاکید کرد: حوادث و آتش سوزی در شهر تهران با اقدامات پیشگیرانه قابل کاهش است.

او با بیان اینکه در کمیته‌ ایمنی به دنبال کاهش حوادث و در نتیجه آن کاهش تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی هستیم، عنوان کرد: بالغ بر چهار درصد از بودجه شهرداری تهران برای حوزه آتش نشانی صرف می‌شود و بررسی بودجه در سال‌های قبل نشان دهنده رشد این سهم در بودجه شهرداری تهران است.

بابایی افزود: شهرداری تهران باید در برنامه پنج ساله چهارم، ملزم به توسعه اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش حوادث شده و نسبت بیشتر نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی به نیروهای معاونت پیشگیری باید اصلاح شود.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌ داد:  کاهش حوادث در مرحله اول توسعه ایستگاه‌ها باید متوقف شود و در مرحله بعد، تعداد ایستگاه‌ها کاهش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، او افزود: اگر هم می‌خواهیم چهار درصد بودجه شهرداری تهران را هم به این حوزه اختصاص دهیم باید این بودجه بیشتر از مقابله، صرف پیشگیری شود و تجربه راهور ناجا در کاهش تلفات جاده‌ای خود مثال خوبی است که شهرداری تهران هم می‌تواند حوادث آتش سوزی و غیره را با فعالیت‌های پیشگیرانه و فرهنگی کاهش دهد.