تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

پیش‌فروش نمایش «شام آخر» به کارگردانی مسعود دلخواه که بر روی پوستر آن عبارت «شامی ساده و بی‌تکلف... اما هولناک» دیده می‌شود، آغاز شد.

به گزارش همشهری آنلاین، پیش‌فروش سه روز نخست نمایش «شام آخر»، اثری جدید از مسعود دلخواه، آغاز شد.

آهنگساز و گروه طراحانی که مسعود دلخواه را در اجرای این نمایش یاری می‌کنند عبارتند از آرمان پارسیان (آهنگساز)، فطیما زعفرانی (طراح صحنه و لباس)، محمدمهدی سامی‌منش (طراح نور) و امیرعباس حاتمی (طراح گریم).

دلخواه، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر است و طی سال‌های گذشته نمایش‌هایی چون «مفیستو» در سالن اصلی تالار مولوی، «شاه‌لیر» در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و چندین نمایش دیگر را روی صحنه برده است. او در نمایش «شام آخر»، در کنار گروه بزرگی از بازیگران و خوانندگان نسل جوان، از حضور چند بازیگر باتجربه چون کاظم بلوچی، رحیم نوروزی و شهین نجف‌زاده نیز بهره می‌برد.

دلخواه درباره این نمایش که از ۲۶ اردیبهشت‌ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود، گفت: «نمایشنامه «شام آخر» براساس بخش‌هایی از رمان «مرشد و مارگاریتا» نوشته میخاییل بولگاکف و همین‌طور چندین منبع دیگر نوشته شده است. این نمایش همان‌گونه که از نامش برمی‌آید، درباره لحظات آخر زندگی حضرت عیسی مسیح(ع) به روایت مریم مقدس و حواریون او و همچنین محاکمه آن حضرت توسط پیلاطوس، حاکم یهودی است.

نمایش «شام آخر» با رویکردی مدرن و با شیوه اجرایی نیمه‌موزیکال، توسط بیش از ۳۰ بازیگر و خواننده و نوازنده به کارگردانی مسعود دلخواه اجرا می‌شود. پیش از این حضور عرفان شیرنگی (مدیر تولید)، امیر پارسائیان‌مهر (مدیر امور رسانه و روابط‌عمومی)، علی عفیفی (عکاس)، میثم زرقانی (استودیو آرت کات، طراح تیزر)، و حسام صلاحی‌نژاد و نازنین یار (مسئول فضای مجازی) در این نمایش قطعی شده بود.