لیورپولی‌ها برای رسیدن به قهرمانی در لیگ جزیره چشم امید به کاپیتان سابق خود دارند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، امید لیورپول با توقف ۲-۲ منچسترسیتی در زمین وستهم برای قهرمانی لیگ برتر افزایش یافت. حالا می‌ماند پیروزی قرمزها در بازی امشب مقابل ساوتهمپتون که خیالش بابت سقوط نکردن آسوده است و دیدار هفته آینده مقابل ولوز و البته بازی رودرروی من‌سیتی با استون‌ویلا در هفته پایانی.

این رویارویی از آن جهت دارای اهمیت است که سرمربی استون‌ویلا استیون جرارد یعنی اسطوره تاریخ لیورپول است. جرارد که ۶ سال پیش یک قهرمانی را با لیز خوردن در بازی با چلسی مورینیو از لیورپول گرفت و به منچسترسیتی تقدیم کرد، حالا باید آن واقعه تلخ را جبران کند. اگر لیورپول امشب ببرد فاصله امتیاز این تیم با سیتی به یک‌امتیاز کاهش می‌یابد و جرارد کافی است با استون‌ویلا در هفته پایانی یک تساوی از من‌سیتی بگیرد؛ آن هم در ورزشگاه اتحاد و زمین منچسترسیتی. در بازی هفته آینده جک گریلیش که پریشب موفق شد به وستهم گل بزند، روبه‌روی تیم سابقش قرار می‌گیرد. بازی وستهم مقابل منچسترسیتی، آخرین حضور مارک نوبل مقابل هواداران این باشگاه بود. نوبل که وفادارترین بازیکن کنونی ۵ لیگ معتبر اروپایی محسوب می‌شود، در پایان فصل وستهم را ترک خواهد کرد.

منچسترسیتی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ تنها یک‌بازی خارج از خانه را باخته، رکوردی که با فصل ۱۸-۲۰۱۷ برابری می‌کند. برناردو سیلوا به رکورد ۲۵۰ بازی با پیراهن منچسترسیتی رسید.

محمد صلاح، ویرجیل و فابینیو قطعا به بازی امشب لیورپول نمی‌رسند اما گفته می‌شود برای فینال ۲‌هفته آینده لیگ قهرمانان در دسترس خواهند بود.

منبع: همشهری آنلاین