علی شاکری: بازگشت تیم بسکتبال صباباتری سابق و تغییرنام‌ داده به صبامهر و ادامه فعالیت این تیم مطرح با کمک بخش‌خصوصی و تنی چند از افراد علاقه‌مند به ورزش به همه حواشی موجود چندماهه پیرامون حضور و عدم حضور قهرمان باشگاه‌های آسیا خاتمه داد تا لیگ برتر بسکتبال با گذشت 2 هفته رنگ و بوی آرامش را به خود بگیرد.

 بحث بود و نبود قهرمان 2 ساله آسیا و چندین ساله ایران، حتی طی دو هفته به مهم‌ترین سوژه رسانه‌های  تبدیل شد تا در نهایت با پادرمیانی فدراسیون و پاگذاشتن تنی چند از افراد علاقه‌مند به ورزش در یک شرکت صنعتی به نام صبامهرشاهین‌طبع و شاگردانش پس از گذراندن بحرانی سخت طی پنج ماه توانستند به لیگ‌برتر بازگردند.

 صبامهر برخلاف بازی اول خود مقابل دانشگاه آزاد در دومین دیدارش عصر پنجشنبه گذشته با شکست دادن تیم پرمهره بیم مازندران نشان داد که همچنان می‌توان به حضور موفق این تیم در نبرد قهرمانی لیگ‌برتر ایران و حتی آسیا خوشبین بود. صحبت‌های دیروز همشهری با شاهین‌طبع در این راستا و همچنین حال و‌ آینده این تیم را می‌خوانید:

  • آقای شاهین‌طبع به نظر می‌رسد، خیلی زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد تیم شما با پشت‌سرگذاشتن مشکلات روحی و روانی آماده مبارزه با تیم‌های لیگ‌برتری‌ شد؟

بله. ولی تا رسیدن به مرز آمادگی مطلوب  هم کادر فنی و هم اعضای تیم نیاز به زمان بیشتری دارند.

  • بیم مازندران را با اختلاف زیادی شکست دادید، کمتر کسی انتظار چنین نتیجه‌ای را از تیم صبا مهر داشت.

بازیکنان به نسبت بازی اول هماهنگ‌تر شدند و از نظر روحی خوشبختانه در حال راه افتادن هستند. برتری با فاصله در نیمه اول را خوب توانستیم در نیمه دوم حفظ کنیم و این دلیل عمده برتری قابل توجه ما به حریف بود.

  • دلیل پیشوند صبا در  ارتباط با باشگاه سابق است؟

خیر، نام اسپانسر جدید ما مجتمع صنعتی صبامهر است و خوشحالیم که همچنان اسم صبا با همه کم‌لطفی‌های صورت گرفته با ماست و این نام برای همه دوستداران بسکتبال در آسیا نامی آشناست. برای نخستین بار 4 تا 5 نفر به صورت مشارکتی با روش جدیدی به دنبال تیمداری در ورزش هستند که با تشکیل یک هیات‌مدیره قصد دارند تا آخر ما را یاری دهند.

  • پس دیگر هیچ ارتباطی با باشگاه صباباتری قم ندارید؟

خیر، آنها با وجود آنکه با حضور در آخرین جلسه فدراسیون هم قرار بود ما را تحت‌پوشش خود قرار دهند هیچ قدمی برای ما بر نداشتند. آنها حتی طی 5 ماه تمرینات تیم نیز از دادن حق و حقوق بازیکنان و کادر فنی خودداری کردند و حالا صحبت از جذب رحمان رضایی برای ترمیم خط دفاعی تیم فوتبالشان می‌کنند و کمبود بودجه و کاهش آن فقط برای حفظ تیم بسکتبال، بهانه بود و آنها برای خرج کردن در فوتبال هیچ مشکلی ندارند.

  • مسئولان صباباتری می‌گویند شما پیشنهاد رقم سنگینی را برای تیم بسکتبال داده بودید؟

متاسفانه آنان با برنامه‌ریزی بیگانه‌اند. رقمی را که من داده بودم پله‌ای بود. از لیگ ایران شروع می‌شد، حضور در مسابقات غرب آسیا و باشگاه‌های آسیا و دستمزد بازیکنان با درجات مختلف برای حضور در مراحل مختلف.

  • در حال حاضر فکر نمی‌کنید در این زمینه با مسئولان باشگاه جدید با مشکل مواجه شوید؟

نمی‌خواهیم در همین ابتدای راه سرمایه‌گذاران جدید را بدبین کنیم. در وهله نخست‌ تلاش دارم با همین بازیکنان داخلی و جوانان خوبی چون حسن‌زاده و کاردوست تا پایان رفت و برگشت از جذب بازیکنان خارجی پرهیز کنیم. اگر هم نیاز به بازیکن خارجی باشد حتما با کارشناسی در مراحل پلی‌آف و حضور در مسابقات غرب‌آسیا، این کار را انجام خواهیم داد.

  • چرا تیم شما به عنوان تیم مدافع عنوان قهرمانی به جای حضور در مرحله نهایی مسابقات باشگاه‌های آسیا ‌باید در غرب آسیا شرکت کند؟

بی‌ثباتی‌ تیم‌ها در همه مناطق آسیا وجود دارد. تنها شرق آسیایی‌ها در این زمینه موقعیت تثبیت‌شده دارند . به همین خاطر مسئولان کنفدراسیون آسیا اختیار معرفی بازیکنان هر کشور را به فدراسیون‌های آنان داده‌اند و ما مجبوریم که همراه مهرام برای معرفی نماینده آسیا در مسابقات غرب آسیا شرکت کنیم.