آنچه را که در مورد سینیک (Scenic) می‌دانید را فراموش کنید، زیرا این یک رویکرد کاملا متفاوت برای این نام باسابقه است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، برای شروع باید گفت که این دیگر یک مینی‌ون نیست، زیرا رنو MPV (خودروی چند منظوره) را به یک کراس‌اوور تبدیل خواهد کرد. همچنین موتور بنزینی از بین رفته، زیرا این یک مفهومی الکتریکی است.

با توجه به اینکه دارای یک افزایش‌دهنده برد است، چیزهای بیشتری در آن وجود دارد، اما نه مانند BMW i3 Rex، شورولت ولت / اپل آمپرا یا فیسکر کارما.

پیشرانه غیرمعمول این کراس‌اوور هیجان انگیز موتور الکتریکی ۲۱۵ اسب بخاری مگان E-Tech است که باتری کوچک‌تر ۴۰ کیلووات ساعتی را نیز از آن به ارث برده است. این یک پیل سوختی ۱۶ کیلوواتی نصب شده در کف را به ترکیب اضافه می‌کند که در حین حرکت باتری را شارژ می‌کند. رنو توضیح می‌دهد که با عملی شدن ساخت این خودرو، می‌تواند باتری دوبرابر سبک‌تر را نصب کند و در عین حال همان برد را ارائه دهد.

وقتی صحبت از وزن می‌شود، «سینیک ویژن» (Scenic Vision)، ۱۷۰۰ کیلوگرم است که آن را از مگان E-Tech سنگین‌تر می‌کند، اما چرا؟

از آنجایی که کراس‌اوور بسیار بزرگ‌تر است و ۴۴۹۰ میلی‌متر طول، ۱۹۰۰ میلی‌متر عرض ۱۵۹۰ میلی‌متر ارتفاع ۱۵۹۰ دارد، این باعث می‌شود کمی سنگین‌تر هم بشود.

نسخه تولیدی آن در سال ۲۰۲۴ بر روی همان پلت فرم CMF-EV که زیربنای مگان E-Tech و همچنین مدل خواهر آن یعنی نیسان آریا است، عرضه خواهد شد.

با این حال، در هنگام راه‌اندازی انتظار توسعه‌دهنده برد هیدروژنی را نداشته باشید، زیرا بیشتر یک چشم انداز است تا یک موضوعی نزدیک به تولید.

رنو تخمین می‌زند که سلول سوختی آینده‌ای دارد و یک وسیله نقلیه هیدروژنی می‌تواند تا پایان دهه ۸۰۰ کیلومتر را بدون توقف برای شارژی که تنها ۵ دقیقه به‌طول می‌انجامد، طی کند.