به گزارش همشهری آنلاین، سید قوام الدین حسینی در مورد آخرین اقدامات انجام شده در این پروژه گفت: بالاخره پس از دو ماه و اندی انتظار، صورتجلسه واگذاری بخشی از اراضی شهر جدید پرند به پیمانکاران ساخت و تجهیز ایستگاه مترو این شهر، به امضاء مشترک مدیران عامل شرکت مترو تهران و شرکت عمران شهر جدید پرند رسید تا فرآیند تامین منابع مالی کارهای باقیمانده این پروژه مهم عمرانی وارد مرحله جدیدی شود.
او افزود: گرچه شرط اصلی بهرهبرداری از فاز نخست خط مترو شهر جدید پرند در سال ۱۴۰۱ این بود که اواخر سال گذشته منابع مالی لازم به پروژه تزریق شود اما این امر متاسفانه در زمان مقرر محقق نشد. با این اوصاف برنامه زمانبندی اجرای طرح اصلاح و فشرده سازی شد و اگر در هفتههای پیش رو بتوانیم محدودیتهای مالی ادامه عملیات اجرایی را برطرف سازیم، باز هم امکان بهرهبرداری از این خط در سال جاری وجود خواهد داشت.
پیش از این قرار بود تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت عمران شهر جدید پرند به پروژه خط مترو تهران- پرند تزریق شود اما در عمل این اتفاق رخ نداد و پس از حدود ۷۵ روز انتظار، مقرر شد بخشی از اراضی جنوب ایستگاه مترو شهر پرند با قیمت کارشناسی روز به پیمانکاران پروژه تحویل شود تا ما به ازای ارزش ریالی این زمین، دست اندرکاران امر نسبت به تامین منابع مالی طرح و پیشبرد عملیات اجرایی آن اقدام کنند.
مجری خط مترو تهران- پرند در ادامه گفت: با وجود تمام مشکلات موجود، به تازگی ماشینآلات مکانیزه روسازی مسیر این خط از قبیل زیرکوب، رگولاتور و شن کش جهت تثبیت و آماده سازی روسازی ریلی وارد کارگاه پروژه شده تا بستر لازم برای حرکت قطار در مسیر ۱۹ کیلومتری پروژه آماده شود.
قوام حسینی افزود: با تزریق منابع مالی به پروژه، میتوان امیدوار بود تا تأمین تجهیزات ویژه پستهای برق، کابلها، سیگنالینگ و همچنین کارهای ساختمانی باقیمانده و نازککاری ایستگاه مترو پرند، آسانسورها و پله برقیها و در نهایت ایمن سازی مسیر با فنس کشی و ایجاد دیوارهای حائل سرعت گرفته و این پروژه مهم و تاثیرگذار عمرانی تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ در اختیار نیم میلیون نفر مردم چشم انتظار شهر جدید پرند قرار گیرد.