به گزارش همشهری آنلاین و بهنقل از وبسایت گیزموچاینا، کاربران این تلفنهای هوشمند شرکت اپل گزارشهای متعددی در توییتر درباره این مشکل ناخوشایند منتشر کردهاند. این اشکال آیفون، نرمافزارهای فیستایم و آیمسنجر و در پارهای از موارد کل سرویس سیمکارت را غیرفعال میکند.
این مشکل در حال حاضر مختص آیفونهای دارای سیم کارت الکترونیکی (e-SIM) است.
سیم کارتهای الکترونیکی (e-SIM)، سیمکارتهایی هستند که به مادربرد گوشی متصل شده و توسط اپراتور فعال میشوند. آیفون XR و آیفون XS اولین مدلهایی بودند که با این ویژگی معرفی شدند.
این مشکل بیشتر برای کاربران شرکت تی-موبایل (T-Mobile) که یک شرکت هلدینگ ارائهدهنده خدمات تلفن همراه است بروز کرده اما تنها به این شرکت محدود نمیشود.
در حال حاضر دو راه حل برای این موضوع وجود دارد. اولین مورد دریافت یک سیم کارت فیزیکی جدید از ارائهدهنده تلفن همراه و قرار دادن آن در آیفون است. گزینه دوم حذف حساب eSIM خود از دستگاه و تنظیم مجدد آن است.