عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره تفویض اختیار صدور تأییدیه ایمنی ساختمان‌های یک تا شش طبقه به دفاتر خدمات الکترونیکی گفت: قرار شد که صدور تاییدیه آتش نشانی ساختمان‌های یک تا شش طبقه به دفاتر الکترونیکی و معاونت شهرسازی مناطق ۲۲ گانه سپرده شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بابایی در جمع خبرنگاران گفت: به منظور ایمنی ساختمان در کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران، جلسات مستمری را با معاونت شهرسازی، معاونت خدمات شهری و آتش‌نشانی داشته‌ایم، گفت: قرار شد صدور تأییدیه ساختمان‌های یک تا شش طبقه به دفاتر الکترونیکی و معاونت شهرسازی مناطق ۲۲ گانه داده شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: نظارت عالیه از سوی سازمان آتش‌نشانی انجام شود به عبارت دیگر در گذشته اجرا توسط این سازمان بود اما اکنون نظارت بر عهده آتش‌نشانی است.

او با بیان اینکه در خصوص ساختمان‌های بلندمرتبه هنوز نظارت و اجرا بر عهده آتش‌نشانی است، توضیح داد: اجرا در بررسی پرونده‌ها از سوی دفاتر الکترونیک و بر اساس آموزش‌هایی که آتش‌نشانی به این دفاتر ارائه کرده است، انجام‌ می‌شود.

دفاتر چگونه تاییدیه بدهند؟

بابایی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای دفاتر در خصوص ساختمان‌های یک تا شش طبقه برگزار شده است، گفت: تمام افراد حاضر در این دفاتر از مهندسان عمران هستند. حدود یک درصد ساختمان‌ها در شهر در طول سال جواز تخریب و ساخت و ساز می‌گیرند. سال گذشته پنج هزار مجوز در این زمینه صادر شده بود که امیدواریم به ۱۰ هزار فقره افزایش پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه درخواست ما از آتش نشانی این بوده که در خصوص یک میلیون ساختمان موجود در سطح شهر اقدامات پیشگیرانه انجام دهد، اظهار کرد: این تصمیم با هم‌اندیشی به نتیجه رسید و اینگونه نبود که ما مطلع نباشیم.

او با اشاره به دسته‌بندی ساختمان‌های ناایمن به پرخطر، میان‌خطر و کم خطر، یادآور شد: اولویت آتش‌نشانی سازمان‌های پرخطر است. اغلب پاساژهای قدیمی جز این دسته هستند و به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.