در پنجاهمین سالگرد تولد خود، بخش M ب‌ام‌و مجموعه‌ای از مدل‌های جدید را به نمایش می‌گذارد تا این مهم را جشن بگیرد و جدیدترین مورد در این فهرست طولانی، BMW M4 CSL است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اتو اکسپرس، CSL نسخه فوق‌العاده کوپه اسپورت M4 آن است و بالاتر از M4 Competition به‌عنوان رقیبی برای مدل‌های پیست‌محور مانند پورشه ۹۱۱ GT3 مطرح است.

تضمین برتری آن به‌عنوان تهاجمی‌ترین پیشنهاد بخش M، یک موتور تنظیم‌شده است که قدرت بیشتری را تولید می‌کند و همچنین برخی تغییرات در شاسی و یک کیت بدنه تهاجمی.

کلید تمرکز CSL کاهش وزن آن است. L در نام CSL مخفف Lightweight است و این مدل جدید از اقدامات کاهش وزن زیادی برخوردار است.

وزن این خودرو ۱۶۲۵ کیلوگرم بوده که ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از M4 معمولی است؛ با استفاده گسترده از فیبر کربن برای پنل‌های بدنه که به صرفه‌جویی ۲۱ کیلوگرمی کمک می‌کند. سقف فیبرکربنی بخش M که اکنون علامت تجاری آن به‌حساب می‌آید، دارای ویژگی‌هایی است و با کلاه فیبر کربنی (۱.۲ کیلوگرم سبک‌تر و برجسته‌تر از مناطق در معرض دید) و صندوق عقب (۶.۷ کیلوگرم صرفه‌جویی) ترکیب می‌شود تا ظاهری تهاجمی‌تر به CSL بدهد.

موتور ۶ سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توئین توربو M4 استاندارد برای تولید ۵۴۲ اسب بخار و افزایش ۳۹ اسب‌بخاری نسبت به M4 Competition  در حالی که گشتاور در ۶۵۰ نیوتن متر باقی می‌ماند، توسعه یافته است.

به گفته BMW، این موتور همچنین با استفاده از دسته‌موتور سفت‌تر روی شاسی سوار می‌شود تا حسی شبیه به یک ماشین مسابقه‌ای داشته باشد.

هیچ گزینه دستی برای گیربکس وجود ندارد و جعبه‌دنده این خودرو، ۸ سرعته اتوماتیک است. همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این مدل، ۳.۷ ثانیه است. ضمن اینکه حداکثر سرعت نیز به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.