تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۹

گروه ورزشی: اودینزه یکی از پدیده‌های این فصل سری A، یکشنبه 19 آبان در ورزشگاه جوزپه‌مه‌آتزا حریف سرسختی برای اینتر خواهد بود.

این تیم کم‌ادعا که به شهر کوچک اودینه در شمال‌شرق ایتالیا تعلق دارد، فصل گذشته با مربیگری پاسکواله مارینو به مقام هفتم رسید و در این فصل توانسته یکی از تیم‌های بالانشین باشد. اودینزه در حال حاضر با 21 امتیاز از 10 بازی و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به اینتر در رده دوم ایستاده است. این تیم همچنین با 19 گل زده دارای بهترین خط حمله سری A است و با 7 گل خورده کنار یوونتوس بهترین خط دفاع را در اختیار دارد.

نقطه قوت اودینزه بی‌تردید خط حمله سه‌نفره این تیم متشکل از دی‌ناتاله، کوالیارلا و سیمونه‌پپه است که همگی مهاجمانی سریع و فرصت‌طلب به شمار می‌روند. دی‌ناتاله در دو سال گذشته توانسته به یکی از مهاجمان ثابت تیم‌ملی ایتالیا تبدیل شود. پپه هم پس از بازی‌های خوب این فصل، برای اولین‌بار از سوی مارچلو لیپی به تیم‌ملی دعوت شد. کوالیارلا هم در جریان تساوی هفته گذشته مقابل جنوا زننده هردو گل اودینزه بود تا با 5 گل زده به بهترین گلزن این فصل تیم تبدیل شود و امیدوار است که بار دیگر پیراهن لاجوردی تیم‌ملی را به تن کند.

اودینزه که در 8 بازی قبلی‌اش در سری A بدون شکست بوده، در جام یوفا هم نتایج درخشانی داشته است. پس از حذف بوروسیادورتموند، راه‌راه‌پوشان توانستند در بازی اول تاتنهام را با 2 گل شکست دهند و پنجشنبه‌شب در مسکو، اسپارتاک را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند؛ نمایشی که مایکل لادروپ مربی حریف را به تحسین واداشت: «اودینزه تیم بزرگی است. من بازی‌های این تیم مقابل تاتنهام و جنوا را دیده بودم و از سرعت بازی آنها شگفت‌زده شدم.»

قطعا مواجهه با این مهاجمان سریع، مورینیو را که در خط دفاعش مشکلات زیادی دارد، خوشحال نمی‌کند. پس از پیروزی 3 بر 2 مقابل رجینا، اینتر چهارشنبه‌شب در زمین تیم آنورتوسیس قبرس به تساوی 3 بر 3 رسید تا تاییدی بر ناهماهنگی خط دفاعی این تیم باشد. روی هر سه گل آنورتوسیس مدافعان اینتر عملکردی کاملا مبتدی داشتند و بیشتر اشتباهات به نام نیکولا بوردیسو نوشته شد تا در این بازی جای خودش را به ایوان کوردوبا بدهد. حتی ماسیمو موراتی، مالک باشگاه هم نمی‌تواند نسبت به خط دفاعی اینتر که در دو بازی 5 بار تسلیم شده، بی‌تفاوت باشد و می‌گوید: «حتما نکاتی برای اصلاح وجود دارد. بخشی از آن به دلیل مشکلات روحی و اشتباهات است.

وقتی اشتباه کنید، طبیعی است که گل می‌خورید.»ژولیو سزار، دروازه‌بان اینتر اما معتقد است که تیمش هیچ مشکلی ندارد: «تنها باید نمایشی را که مقابل رم داشتیم تکرار کنیم. لازم نیست که چیزی را به کسی ثابت کنیم.» او درباره اودینزه می‌گوید: «اودینزه بازیکنان سریعی دارد و خیلی آماده است. دی‌ناتاله بازیکن سرنوشت‌سازی است و شوت‌های سنگینی دارد. سیمونه پپه هم بازیکن مستعدی است.»احتمالا آدریانو هم در این بازی به ترکیب اینتر بازمی‌گردد. پس از سه جلسه محرومیت به خاطر بی‌انضباطی ظاهرا مورینیو او را بخشیده و می‌تواند بار دیگر در کنار زلاتان به میدان برود. ولی کریستین چیوو مدافع رومانیایی به دلیل مصدومیت زانو غایب است.

همه چیز به نفع میلان

نتیجه این بازی برای میلان، صدرنشین جدید سری A هم اهمیت زیادی دارد. میلان که پس از شروع ضعیف ابتدای فصل با پیروزی یک بر صفر هفته گذشته مقابل ناپولی به صدر جدول رسید، امروز امیدوار است با پیروزی مقابل لچه فاصله‌اش را بیشتر کند. پس از گل دقیقه 90 به ناپولی، میلان پنجشنبه‌شب هم توانست با گل دقیقه 93 رونالدینیو، براگا را در جام یوفا شکست دهد و ظاهرا این روزها همه اتفاقات به نفع تیم آنچلوتی است. میلان پس از 7 پیروزی و یک تساوی در 8 بازی اخیر سری A درخانه لچه تیم سیزدهم جدول هم به دنبال پیروزی خواهد بود. آنچلوتی که از نمایش تیمش راضی است پس از بازی مقابل براگا گفت: «می‌خواهم 7 سال جدید همراه با پیروزی را در میلان شروع کنم.

یکشنبه مقابل لچه بازی سختی داریم. به همین دلیل به برخی از بازیکنان‌مان استراحت دادیم.» یکی از این بازیکنان کاکا بود که امروز به ترکیب اصلی بازمی‌گردد. در غیاب پیرلو که همچنان مصدوم است و به همراه نستا برای مداوا به آمریکا رفته، این روزها گاتوزو یکی از بهترین‌های خط‌میانی میلان است. رونالدینیو هم که مقابل براگا گلی استثنایی به ثمر رساند، حالا یکی از مهره‌های کلیدی میلان است.ناپولی هم که پس از شکست هفته گذشته مقابل میلان به رتبه چهارم سقوط کرد به دنبال پیروزی خانگی مقابل سمپدوریا تیم پانزدهم جدول است. یوونتوس هم پس از 5 پیروزی متوالی در سری A و لیگ قهرمانان میهمان کیه‌وو تیم هجدهم جدول است که از این هفته دی‌کارلو را روی نیمکت دارد. پس از درخشش دل‌پیرو در سانتیاگو‌برنابئو، رانیری در این بازی به کاپیتان تیمش استراحت می‌دهد.